• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    18.05.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3788960
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Er du genuint opptatt av kommunikasjon og brukerbehov?

Skatteetaten

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du bruke kompetansen din til å hjelpe kolleger med å få en mer effektiv arbeidshverdag? Vi søker etter en drivende god kommunikasjonsrådgiver for å styrke Skatteetatens overgang til nye interne digitale verktøy.

Skatteetaten er i gang med prosjekt "Digital arbeidsplass", der alle ansatte skal få nye digitale arbeidsverktøy, som Microsoft 365. Det skal bidra til å effektivisere oppgaveløsningen og forenkle måten vi jobber på. Du vil ha en viktig rolle i dette prosjektet med å utarbeide interessentanalyser, tilrettelegge opplæringsmateriell, samt planlegge og gjennomføre innføringsaktivteter. 

Du vil være en del av brukerkommunikasjonsteamet som jobber målrettet for å gjøre hverdagen enklere gjennom gode selvhjelpsløsninger. Resultatene dine vil være målbare i form av færre henvendelser til Brukerstøtte og høy brukertilfredshet.

Informasjon om prosessen: 
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer på video inntil videre.

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide selvhjelpsmateriell i form av blant annet kunnskapsartikler, e-læring/mikrolæring, og både skriftlige og visuelle brukerveiledninger til ulike plattformer
  • Planlegge og gjennomføre innføringsaktiviteter
  • Analysere brukerhenvendelser og utarbeide målrettet materiell for å redusere behov for brukerstøtte og øke brukertilfredsheten 
  • Utarbeide prognoser for brukerhenvendelser
  • Jobbe tett med ulike fag- og prosjektmiljøer og bidra til proaktive informasjonsprodukter 

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning innen kommunikasjon på minimum bachelornivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • erfaring med, og gjerne ansvar for, innføring og kommunikasjonsarbeid i forbindelse med prosjektutrulling i en større organisasjon 
  • erfaring med å kommunisere på tvers av fagområder 
  • erfaring med hvordan kanaler brukes for best mulig effekt
  • gode skriftlige og muntlige formidlingsevner på norsk 
  • erfaring med Microsoft 365 er en fordel
  • erfaring med Sharepoint er ønskelig, samt Atlassian-produkter som Confluence/Wiki og Jira 

Personlige egenskaper:

  • du har gode kommunikasjonsevner og er en nettverksbygger
  • du er løsningsorientert og analytisk, og du tar initiativ
  • du kan jobbe selvstendig, men er samtidig en drivende lagspiller
  • du brenner for gode brukeropplevelser

Vi tilbyr:

  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1463) fra kr 500 000 – kr 600 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

 
  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    18.05.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3788960
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten