• Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    28.01.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2007, KJELLER
    LILLESTRØM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2360700
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret
  • Oppdatert 08.01.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Forsvaret

Er du en person med kommersiell innstilling og er i tillegg resultatorientert og nøyaktig? Da kan det være deg vi ser etter!

Vi skal ansette en ny merkantil saksbehandler i 100 % stilling ved avdelingen Strategiske anskaffelser, forbruksmateriell. Strategiske anskaffelser har hovedansvar for gjennomføring av anskaffelsesprosessen for driftsanskaffelser og implementering og forvaltning av inngåtte kontrakter og rammeavtaler. 
Som merkantil saksbehandler arbeider du med strategiske anskaffelsesprosesser, og vil lede anskaffelsesprosessen fra mottak av bestilling av behov fra behovshaver (de ulike forsvarsgrenene i Forsvaret) og frem til kontrakt er klargjort for signering.
 
Du vil bli en del av et team som årlig forvalter en portefølje på ca. MNOK 490, fordelt på et vidt spenn av produktområder som treningsutstyr, kjøkkenutstyr, møbler, lagerinnredning, kontor- og datarekvisita, rengjøringsprodukter, engangsprodukter til catering, verktøy og verkstedsmateriell, arbeidsklær og verneutstyr, småelektronikk, hvite- og brunevarer, mobil- og fast telefoni, samt andre underkategorier. Som ansatt i Strategiske anskaffelser vil du få gleden av å jobbe i en spennende og fremoverlent organisasjon hvor god arbeidskultur, arbeidsentusiasme og et godt sosialt arbeidsmiljø står i fokus. Forsvaret har i tillegg gode pensjons- og velferdsordninger, blant annet fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden.  Noe reisevirksomhet må påregnes . Sjekk gjerne ut hjemmesiden vår for å bli bedre kjent med oss: www.forsvaret.no
 
Tjenestested:
Kjeller. Det er politisk vedtatt at Kjeller base skal legges ned og bytte av tjenestested må påregnes.

Arbeidsoppgaver

Merkantil saksbehandler er ansvarlig for gjennomføring av anskaffelsesprosessen herunder:

  • Avklare behov, gjennomføre analyser og planlegge gjennomføring av anskaffelsen, herunder sette sammen et anskaffelsesteam i samarbeid med kategoriansvarlig
  • Gjennomføre markedsundersøkelser og markedsdialog
  • Utforme anskaffelsesstrategi og eventuelt forsyningsstrategi for den enkelte anskaffelse i samarbeid med kategoriansvarlig
  • Utarbeide konkurransedokumenter, gjennomføre utlysning, forhandlinger, evaluering og klargjøring av avtale frem til signering
  • Behandle innsynsbegjæringer og klager
  • Bistå kategorien med andre oppgaver etter behov
  • Oppdatere og vedlikeholde relevante register og databaser, for eksempel Doculive og SAP
  • Sikre at innhold, form og metode i anskaffelsesprosessen bidrar til realisering av kategoriens strategiske målsetninger, herunder logistikk-, beredskaps-, kvalitets- og finansielle målsetninger
  • Ta del i avdelingens øvrige arbeidsoppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på bachelornivå innenfor relevant fagområde – fortrinnsvis rettsvitenskap eller økonomi. Minimum 6 års relevant erfaring fra offentlig anskaffelser kan oppveie for kravet til utdanning
  • Minimum 1 års erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelser og utarbeidelse av kontrakter, aller helst innenfor et av våre produktområder
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG/NATO Secret før tiltredelse
  • Flytende norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne, samt god engelsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Relevant brukererfaring med bruk av KGV-verktøy, fortrinnsvis Mercell
  • Gode Excel-kunnskaper
  • Erfaring med samarbeid og forhandlinger mot leverandørleddet
  • Erfaring fra en kategoribasert innkjøpsorganisasjon
Personlige egenskaper
  • Analytisk, strukturert og nøyaktig
  • Trives med å ta ansvar for både egne og teamets oppgaver og målsetninger
  • Kommersiell innstilling, resultatorientert og initiativrik
  • Kommuniserer godt med forskjellige aktører i verdikjeden
  • Evner å bygge forståelse og entusiasme for Kategori forbruksmateriells mål internt i organisasjonen- og eksternt mot transportører og leverandørmarkedet
Vi tilbyr

Gode muligheter for personlig og faglig utvikling med mange spennende arbeidsoppgaver og utfordringer samt fleksibel arbeidstid
Gode pensjons- og velferdsordninger, bl.a. trening i arbeidstiden

Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som Seniorkonsulent kode 1363, lønnstrinn 60-70, for tiden kr 532 300 – 640 200 brutto per år. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.

 

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    28.01.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2007, KJELLER
    LILLESTRØM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2360700
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret
  • Oppdatert 08.01.2020