• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    26.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4601125
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 04.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Er du en økonom med blikk for gevinster og brenner for digitalisering?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Da er du kanskje vår nye gevinstøkonom for utvikling og digitalisering.

Vil du hjelpe våre tverrfaglige team å kalkulere ut gevinster slik at kommunen velger de riktige utviklings- og digitaliseringstiltakene for fremtiden? Har du erfaring med økonomi, gevinstanalyser og brenner inne med gode ideer for hvordan dette kan gjøres på en god måte? Da er du kanskje vår nye gevinstøkonom.

Stillingen tilhører kommunalsjefsområdet Utvikling og Digitalisering (UD) under avdelingen Porteføljekontor. UD skal bidra til omstilling og transformasjon slik at kommunens tjenester blir bærekraftige. Dette gjøres ved prioritering og gjennomføring av helhetlige og sammenhengende utviklings- og endringsprosesser på tvers av kommunen. UD består i dag av fire tjenestesteder som skal sørge for helhetlig utvikling med gjennomføringskraft. Kommunalsjefsområdet skal sikre en samlet og prioritert oversikt og gjennomføring av utviklingsoppgaver. Vi realiserer gevinster og skaper effekt gjennom tverrfaglig utviklingsteam med kapasitet til gjennomføring.

Porteføljekontoret er en stabsfunksjon der hovedmålet er å sikre at Bærum kommunes ledelse har et godt beslutningsunderlag for å fatte riktige beslutninger vedrørende utvikling og digitalisering. I tillegg skal Porteføljekontoret aktivt støtte de prioriterte prosjektene med å nå sine mål.
Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Porteføljekontoret. Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Støtte tverrfaglige team med kalkulering og økonomiske analyser av gevinster knyttet til utviklings- og digitaliseringstiltak
  • Utvikle og vedlikeholde gevinst-rammeverk, økonomiske analyser og lønnsomhetsanalyser
  • Forberede beslutningsunderlag for Digitaliseringsrådet, samt bistå prosjektleder/prosjekteier i forbindelse med månedlig rapportering av status, avvik og prognose
  • Årlig gevinstrevisjon for utvikling og digitalisering med spesiell fokus på avsluttede prosjekter
  • Pådriver for utvikling, herunder ta i bruk digitale løsninger, for å sikre effektive rutiner og prosesser innenfor portefølje- og prosjektøkonomi
  • Øvrige oppgaver og andre ansvarsområder kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Økonomiutdanning på bachelor- eller masternivå
  • God kompetanse i Excel, Word og PowerPoint
  • Kunnskap til PowerBI eller lignende analyseverktøy vil være en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Minimum 3 års relevant økonomierfaring, fortrinnsvis fra controlling eller prosjektrelatert arbeid
  • Relevant arbeidserfaring fra økonomistyring, spesielt gevinstanalyse, budsjettering, rapportering
  • Erfaring med controlling fra prosjektbaserte virksomheter og understøttelse av store IT-prosjekter
  • Erfaring fra videreutvikling og effektivisering metodeverk, økonomiprosesser og funksjoner, herunder budsjett- og rapporteringsprosesser, prosesser tilknyttet prosjektoppfølging og økonomimodell
  • Erfaring fra offentlig forvaltning vil være en fordel

Personlige egenskaper:

  • Høy arbeidskapasitet
  • Ryddig, strukturert og målrettet
  • Selvstendig og fleksibel med gode samarbeidsevner

Vi tilbyr:

I det nyetablerte Porteføljekontoret er det stor mulighet til å være med og utvikle fagområdet og egen stilling. Vi tror på investering i de ansatte, og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer. Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året.
Kommunen har kompetanseutviklingsstipend og en offentlig tjenestepensjonsordning.

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    26.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4601125
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 04.05.2022