Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

Er du en dyktig rådgiver som brenner for å sikre innbyggerne riktige helse- og omsorgstjenester?

Offentlig forvaltning

 Er du opptatt av å sikre god dialog med innbyggere? Liker du forvaltning og saksbehandling? Ønsker du å være med å utvikle dagens forvaltning til en samhandlingsarena?  Da ønsker vi å høre fra deg!

Vi har stort fokus på å utvikle bedre og mer robuste helse- og omsorgstjenester, basert på innsikt i innbyggerens ressurser, ønsker og behov. Kommunen ønsker å utvikle skreddersydde og koordinerte tjenester sammen med innbyggere, næringsliv, lag og foreninger. 

Vi har nå en 100% fast stilling som rådgiver hos oss. Er det deg vi søker? Les videre, da vel!

 Hovedarbeidsoppgaver

  • Utrede og saksbehandle tjenestebehov til innbyggere innen helse- og omsorg
  • Sikre pasient- og brukerrettighetene i saksbehandlingsprosessen
  • Beslutte og bestille tjenester for å sikre innbygger sitt behov
  • Ha oversikt over behov og tilgang til tjenester innen fagområde
  • Følge opp evt oppdragstakere og private leverandører
  • Sikre samarbeid med relevante aktører i saksbehandlingsprosessen og delta på samarbeidsarenaer
  • Gi råd og veiledning til søkere, pårørende, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Bidra i tjenesteutvikling i enheten og kommunen
  • Bidra til å sikre helhetlige tjenestetilbud til innbyggere

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig høyere utdanning offentlig godkjenning sykepleier eller vernepleier. 
  • Videreutdanning helserett. Dersom søker kan vise til bred innsikt i helse- og omsorgslovgivning, pasientrettighetsloven og forvaltningsloven, kan det veie opp for formell kompetanse i helserett. 
  • Erfaring med saksbehandling innen helse- og omsorg 
  • Digitale ferdigheter 
  • Kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Nødvendig med førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner

  • Innsikt i eller erfaring fra kommunale helsetjenester
  • Erfaring prosjektarbeid og tjenesteutvikling 

Personlige egenskaper

  • Selvgående og trygg
  • Må kunne lede, koordinere og ta beslutninger
  • Fleksibel, løsningsorientert og tar initiativ
  • Ha gode samarbeidsevner
  • Bygger tillit til brukere, pårørende, tjenesteytere og samarbeidspartnere

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr 

  • utfordrende arbeidsoppgaver innenfor et bredt arbeidsområde
  • godt arbeidsmiljø
  • medvirkning i utviklingen av organisasjonen 
  • dagtid/fleksitid
  • treningsavtaler og firmahytte
  • lønn etter gjeldende avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Stillingskode: 8530

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette. 

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

Gyldig politiattest må fremlegegs før oppstart.