Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Enhetsleder Hjemmetjenesten

Offentlig forvaltning

Haugesund kommune søker etter ny enhetsleder for hjemmetjenesten, en enhet i stor faglig utvikling og endring relatert til økt tjenestetilbud, utvidede oppgaver og utvidede muligheter ved innføring av velferdsteknologiske løsninger.

Hjemmetjenesten yter pr i dag personlig og praktisk bistand gjennom hele døgnet. I tillegg administreres dag og aktivitetestilbud fordelt på fire lokasjoner. Hovedbasen er i Karmsundsgata 51. 

Tjenesten omfatter rundt 800 brukere, og som enhetsleder vil du få ansvar for om lag 185 årsverk, som også omfatter hukommelsesteam og sansekontakter. Hjemmetjenesten driftes i henhold til bestiller-utfører-modellen med innsatsstyrt finansiering/ISF og med en omsetning på i overkant av 100 millioner i tillegg til budsjett på  16,5 mill. 

Stillingen inngår i en ledergruppe på seks , tilknyttet virksomhet Helse og hjemmetjenester (interkommunal legevakt, kommunalt legesenter og vaksinekontor,frisklivssentral og seniorsenter, Fysio- og ergoterapitjeneste samt hjemmetjenester).

Rapportering via virksomhetsleder

Arbeidsoppgaver
  • Leder skal være tett på og ha god kjennskap til ulike deler av driften.
  • Leder har overordnet budsjett- og personalansvar. 
  • Leder har overordnet ansvar for fag- og  kvalitetsutvikling i tjenestene og  hvordan enhetens aktiviteter planlegges, gjennomføres, evalueres og korrigeres i samsvar med krav fastsatt i, eller i medhold av sentrale lover og forskrifter samt lokale politiske planer og vedtak.
  • Leder har ansvar for endringsprosesser.
  • Leder har overordnet ansvar for HMS. 
Kvalifikasjoner
  • Sykepleier med norsk autorisasjon
  • Ønskelig med videreutdanning/master innen ledelse, økonomi og administrasjon
  • Du bør ha minst fem års ledererfaring innen offentlig virksomhet.
  • Det er ønskelig med kjennskap til drift av hjemmetjenester.
  • Det er krav om tilfredstillende politiattest for personell i helse og omsorgstjenesten.
Personlige egenskaper
  • Du evner å jobbe selvstendig.
  • Du har gode kommunikasjonsevner.
  • Du har gode samarbeidsevner og har blikk for helhetlig tilnærming.
  • Du "brenner"  for ledelse og er tydelig, synlig og tilgjengelig.
  • Du evner å motivere og inspirere.
  • Du er analytisk , systematisk, løsningsorientert og initiativrik.
  • Du er pådriver for endringer og nytenkning.
  • Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
  • 100 % stilling i en tjeneste i stor utvikling og endring
  • Samarbeid med dyktige kolleger i et arbeidsmiljø med høy puls
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger via KLP
  • Ubekvem arbeidstid kompenseres med 10 ekstra fridager