Ledig stilling

Nittedal kommune

Enhetsleder 

Offentlig forvaltning

Vil du være med å forme fremtidens helse- og omsorgstjenester i Nittedal?
Nittedal kommune er i vekst og utvikling – og vi søker en engasjert og utviklingsorientert enhetsleder til tilrettelagte tjenester. Dette er en nøkkelrolle med stor påvirkningskraft, hvor du får mulighet til å lede, utvikle og skape tjenester som gjør en forskjell for innbyggerne.

Som enhetsleder får du ansvar for drift og videreutvikling av tilrettelagte tjenester.

Du vil:
Lede avdelingsledere og fag- og kvalitetsutvikler.
Ha budsjett-, resultat- og personalansvar.
Være en del av kommunalsjefens ledergruppe og bidra til strategisk utvikling av helse- og velferdssektoren.
Enheten består i dag av åtte boliger/borettslag med ulike driftsmodeller, og et nytt bofellesskap er under bygging – planlagt ferdigstilt i mars 2027. Dette gir deg en unik mulighet til å påvirke fremtidige løsninger.

Hva vi tilbyr:
En spennende lederstilling med stor frihet til å forme og utvikle tjenestene.
Et sterkt lederfellesskap med fokus på samarbeid, innovasjon og heltidskultur.
Mulighet til å jobbe med helseteknologi og nye arbeidsformer.
Konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger.
En kommune i vekst, med ambisjoner om å levere tjenester av høy kvalitet.

Hvem vi ser etter
Vi ser etter deg som:
Har vernepleierutdanning og ledererfaring – gjerne med erfaring i å lede ledere.
Er relasjonssterk, utviklingsorientert og trygg i lederrollen.
Har kunnskap om heltidskultur, helseteknologi og effektiv arbeidsdeling.
Evner å se saker fra flere perspektiv og kan ta operativt lederskap når det trengs.

Om oss
Enhet tilrettelagte tjenester er en del av sektor helse og velferd, som ledes av kommunalsjef. Alle ledere i Nittedal jobber sammen for å styrke det kollektive lederskapet – vi tror på samarbeid, teamarbeid og felles ansvar for utvikling og endring.

Er du klar for en lederrolle med stor innflytelse og mulighet til å gjøre en forskjell? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Kvalifikasjoner:

Krav til erfaring:  

  • Du er vernepleier eller har annen relevant treårig høgskole utdanning og har erfaring som enhetsleder, fortrinnsvis fra boligtjeneste.
  • Du kan dokumentere dine resultater.  
  • Lang erfaring som avdelingsleder med dokumenterte resultater kan erstatte enhetslederkravet. 
  • God økonomi- og virksomhetsforståelse. Kunnskap og erfaring med budsjettansvar med dokumenterte resultater.  
  • Relevant erfaring med heltidskutur og arbeidsdeling
  • Erfaring med helseteknologi  
  • Solid kjennskap til helse- og omsorgs tjenesteloven, statlige dokumenter som for eksempel Stortingsmeldinger og øvrig relevante lov- og avtaleverk.   

 

Ønskelig:  

  • Formell lederutdanning.
  • Erfaring og kunnskap fra omstillingsprosjekter, endringsledelse, prosjekt- og prosessledelse.
  • Erfaring med digitalisering. Kompetanse til å vurdere potensial for og gjennomføring av digitalisering. 

Personlige egenskaper:

  • Trygg, tillitsskapende lederstil , gir tillit og delegerer
  • Evner å veilede og bistå avdelingsledere i sin lederrolle 
  • Viser sterk operasjonell lederskap i kombinasjon med strategisk innsikt 
  • Liker utfordringer og tar ansvar, viser gjennomføringskraft, er løsningsorientert og opptatt av å skape resultater 
  • Er nytenkende og opptatt av fag og utvikling
  • Fremmer et godt arbeidsmiljø som bidrar til trygge medarbeidere 
  • Er tydelig, samtidig som du er lydhør og empatisk 
  • Gode samarbeidsevner og innbyggerperspektiv  

Vi tilbyr:

  • Jobb i en av de mest spennende og framoverlente kommunene i Norge
  • Gode muligheter for kompetanse- og personlig utvikling
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger (offentlig tjenestepensjon)
  • Muligheter for medvirkning og innflytelse på egen arbeidssituasjon
  • Lønn etter avtale

 

Godkjent politiattest skal fremlegges før tiltredelse.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kommunen har et personalpolitisk mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering. Politiattest må foreligge før tiltredelse. Vi vil også opplyse om at Nittedal kommune fra 2017 er en tobakksfri kommune. Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere