Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Enhet for IKT Service og brukerstøtte, IKT-support medarbeider

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Administrasjonsavdelingen/Seksjon for IKT og Dokumentasjonsforvaltning/Enhet for service og brukerstøtte utlyser fast stilling som IKT-Support medarbeider.

Om enheten

Seksjonen IKT og dokumentasjonsforvaltning er en felles utviklings-, drift- og støttefunksjon som blant annet har ansvar for fylkeskommunens IKT-systemer. Mer enn 4000 ansatte og ca 13000 elever er knyttet opp i et felles nettverk fordelt på rundt 110 arbeidssteder. Seksjonen har 50 ansatte, fordelt på IKT-tjenester, dokumentasjonsforvaltning og servicetjenester.

Enhet for service og brukerstøtte består av 22 medarbeidere fordelt på våre lokasjoner på Hamar og Lillehammer.

Vi søker deg som

  • har en utpreget serviceinnstilling
  • ser løsninger fremfor problemer
  • jobber selvstendig
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • sørger for godt samspill mellom brukere og teknologi
  • er positiv og initiativrik

Arbeidet vil til tider være svært hektisk og krevende, så du må trives med tidvis høyt aktivitetsnivå. Vi er ute etter deg som er genuint interessert i å løse "problemer", og som trives med å arbeide med mennesker i kombinasjon med teknologi og system. Erfaring fra større IKT-Miljøer vil være et stort pluss.

Vi tilbyr

  • en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer
  • et mangfoldig og utviklingsorientert IKT-kompetansemiljø
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100 % fast stilling 
  • arbeidssted Hamar
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

Arbeidsoppgaver

  • betjene brukerstøtte (IKT-Servicedesk)
  • løse problemstillinger på en rask, effektiv og serviceorientert måte
  • innkjøp /installasjon / utlevering / service av sluttbruker utstyr.
  • generell IT-support på systemer og applikasjoner.
  • andre oppgaver må påregnes.

Kvalifikasjonskrav

  • fagbrev innen IKT eller annen relevant utdannelse eller erfaring
  • særskilt relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse

Ønskede kvalifikasjoner

  • har relevant arbeidserfaring fra brukerstøtte og kundehåndtering.
  • erfaring med produkter som Microsoft 365, Active Directory, Intune, SharePoint, Citrix
  • erfaring og kompetanse på relevante ITIL-prosesser
  • generelt god IKT-teknisk kunnskap og erfaring
  • erfaring fra større IKT-Miljøer vil være et stort pluss
  • førerkort klasse B

Ønskede egenskaper

  • utpreget serviceinnstilling
  • meget gode samarbeidsevner
  • gode fremstillingsevner muntlig og skriftlig på norsk og engelsk

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.