Bedrift
Horten kommuneSøknadsfrist
31.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3187, HORTEN
HORTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4694255Se her for andre jobber fra Horten kommune
- Oppdatert 07.07.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Horten kommune
Engasjement som veileder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Horten har rundt 90 dyktige medarbeidere fordelt på fem avdelinger. Inkluderingsavdelingen har ansvar for introduksjonsprogrammet og bosetting av nyankomne flyktninger i Horten, og arbeidsrettet oppfølging av brukere med bakgrunn fra landgruppe 2 og 3.
Integreringslovens formål er å styrke nyankomne flyktningers mulighet for aktiv deltagelse i yrkes- og samfunnsliv, og deres økonomiske selvstendighet. Målet er å kvalifisere flyktninger ut i ordinær utdanning eller lønnet arbeid.
På bakgrunn av økt bosetting er Inkluderingsavdelingen i behov av å styrke avdelingen med en veileder ut juni 2023, med mulighet for forlengelse. I Hovedsak vil man jobbe med oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet, samt ordinær oppfølging av innbyggere med bakgrunn fra landgruppe 2 og 3.
Avdelingen jobber helhetlig og samarbeider tett med andre avdelinger i NAV og andre enheter i kommunen. Det er derfor også viktig med gode kommunikasjons-, veilednings- og samarbeidsegenskaper.
Arbeidsoppgaver:
- Sikre at bosetting og oppfølging av flyktninger er i henhold til vedtak i kommunen og i tråd med introduksjonsloven
- Kartlegge behov og bidra til god helhetlig oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet
- Bistå introduksjonsdeltagere med å formulere en plan for å komme i arbeid eller utdanning gjennom målrettet og løsningsfokusert veiledning
- Bidra til at avdelingens øvrige portefølje sikres oppfølging mot arbeid
- Bidra til kunnskapsdeling og fagutvikling i egen avdeling og på tvers av avdelingene ved NAV Horten
- Bidra aktivt til å stimulere til positivt og effektivt samarbeid med andre fagenheter i kommunen
NAV er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres.
Kvalifikasjoner:
Du må ha
- Fullført, relevant utdanning tilsvarende bachelor (må dokumenteres ved søknad)
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Gode digitale ferdigheter
- Førerkort klasse B
Vi ønsker at du har
- Kunnskap om introduksjonsprogrammet og det kommunale ansvar
- Kjennskap til arbeidsrettet oppfølging og kontakt med arbeidsgivere
- Kjennskap til bosetting av flyktninger
- Relevant erfaring med veiledning
- Kjennskap til NAVs tiltak og virkemidler
Personlige egenskaper:
- Evne til å jobbe målrettet og i team
- Tillitsskapende og god evne til å veilede brukere og kollegaer
- Relasjonsbygger med gode kommunikasjonsferdigheter
- Serviceinnstilt, selvgående og fleksibel
- Evne til å tenke nytt og kreativt
- Løsnings- og resultatorientert
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Lønn ihht hovedtariffavtale og ansiennitet
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Fri bruk av Horten svømmehall
Bedrift
Horten kommuneSøknadsfrist
31.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3187, HORTEN
HORTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4694255Se her for andre jobber fra Horten kommune
- Oppdatert 07.07.2022