• Bedrift
    Horten kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3187, HORTEN
    HORTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4694255
  • Se her for andre jobber fra Horten kommune
  • Oppdatert 07.07.2022

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Horten kommune

Engasjement som veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Horten har rundt 90 dyktige medarbeidere fordelt på fem avdelinger. Inkluderingsavdelingen har ansvar for introduksjonsprogrammet og bosetting av nyankomne flyktninger i Horten, og arbeidsrettet oppfølging av brukere med bakgrunn fra landgruppe 2 og 3.

Integreringslovens formål er å styrke nyankomne flyktningers mulighet for aktiv deltagelse i yrkes- og samfunnsliv, og deres økonomiske selvstendighet. Målet er å kvalifisere flyktninger ut i ordinær utdanning eller lønnet arbeid.

På bakgrunn av økt bosetting er Inkluderingsavdelingen i behov av å styrke avdelingen med en veileder ut juni 2023, med mulighet for forlengelse. I Hovedsak vil man jobbe med oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet, samt ordinær oppfølging av innbyggere med bakgrunn fra landgruppe 2 og 3.

Avdelingen jobber helhetlig og samarbeider tett med andre avdelinger i NAV og andre enheter i kommunen. Det er derfor også viktig med gode kommunikasjons-, veilednings- og samarbeidsegenskaper.

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at bosetting og oppfølging av flyktninger er i henhold til vedtak i kommunen og i tråd med introduksjonsloven
  • Kartlegge behov og bidra til god helhetlig oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet
  • Bistå introduksjonsdeltagere med å formulere en plan for å komme i arbeid eller utdanning gjennom målrettet og løsningsfokusert veiledning
  • Bidra til at avdelingens øvrige portefølje sikres oppfølging mot arbeid
  • Bidra til kunnskapsdeling og fagutvikling i egen avdeling og på tvers av avdelingene ved NAV Horten
  • Bidra aktivt til å stimulere til positivt og effektivt samarbeid med andre fagenheter i kommunen 

NAV er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres. 

Kvalifikasjoner:

Du må ha

  • Fullført, relevant utdanning tilsvarende bachelor (må dokumenteres ved søknad)
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Gode digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B

Vi ønsker at du har

  • Kunnskap om introduksjonsprogrammet og det kommunale ansvar
  • Kjennskap til arbeidsrettet oppfølging og kontakt med arbeidsgivere
  • Kjennskap til bosetting av flyktninger
  • Relevant erfaring med veiledning
  • Kjennskap til NAVs tiltak og virkemidler

Personlige egenskaper:

  • Evne til å jobbe målrettet og i team
  • Tillitsskapende og god evne til å veilede brukere og kollegaer
  • Relasjonsbygger med gode kommunikasjonsferdigheter
  • Serviceinnstilt, selvgående og fleksibel
  • Evne til å tenke nytt og kreativt
  • Løsnings- og resultatorientert

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Lønn ihht hovedtariffavtale og ansiennitet
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Fri bruk av Horten svømmehall
 

  • Bedrift
    Horten kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3187, HORTEN
    HORTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4694255
  • Se her for andre jobber fra Horten kommune
  • Oppdatert 07.07.2022