Ledig stilling

Gjøvik kommune

Energicontroller 100 % fast stilling ved Eiendom

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Stabsområde Eiendom består av om lag 100 dedikerte personer som bygger, forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler Gjøvik kommunes bygningsmasse på totalt 149 000m2. Eiendomsporteføljen består bl.a. av skolebygg, barnehager, omsorgsbygg, idrettshaller, administrasjons- og kulturbygg. I tillegg leier kommunen om lag 21 000m2. Stabsområdet har egen avdeling for forvaltning, drift og vedlikehold, energistyring og teknisk drift, renhold og prosjektledelse.

Vi søker nå etter en ambisiøs og entusiastisk energicontroller i avdelingen for energistyring og teknisk drift som består av 4 driftsteknikere og leder. Avdelingen arbeider tett med avdelingene for drift og vedlikehold og prosjektledelse. Virksomhetens ansvar er å forvalte, drifte, vedlikeholde og utvikle Gjøvik kommunes bygningsmasse.

Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegge energibesparende tiltak i samarbeid med driftsteknikere
  • Utarbeide lønnsomhetsanalyse
  • Registrere, planlegge og følge opp kartlagte tiltak
  • Bistå og følge opp byggeprosjekter med tekniske løsninger og kravspesifikasjoner
  • Gjennomføre investerings- og vedlikeholdstiltak knyttet til tekniske installasjoner
  • Administrasjon av energioppfølgingssystem
  • Rapportere og følge opp energiforbruk
  • Gjennomføre anskaffelser og følge opp økonomi
  • Fakturahåndtering 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning og gjerne høyskoleutdanning
  • Lang relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
  • Erfaring innen energioptimalisering og tekniske anlegg er en fordel
  • Erfaring av energioppfølging og FDV-system er ønskelig
  • Gode IKT kunnskaper
  • Gode matematikk kunnskaper
  • Det ses som positivt om du er allsidig og har kunnskap om flere fag innen bygg
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Kunne arbeide selvstendig og i gruppe
  • Strukturert og anlytisk
  • Engasjert og løsningsorientert
  • Vi legger vekt ved personlig egnethet

Vi krever politiattest ved eventuell ansettelse.

Vi kan tilby:

En variert arbeidsdag med utfordrende og spennende oppgaver. Trivelige kolleger og godt tilpassede lokaler for virksomheten. Vi arbeider i ett positivt og løsningsorientert miljø der vi hjelper hverandre og gjør hverandre gode. Medlemsskap i KLP pensjonsordning og gode forsikringsordninger. Lønn etter avtale.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.