Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

En nøkkelrolle i strategisk leverandørstyring innen helsesektoren 

Offentlig forvaltning

Sykehuspartner leverer tekniske og kliniske IKT-løsninger som benyttes av de nærmere 90 000 ansatte i Helse Sør-Øst - døgnet rundt, året rundt. Leverandører benyttes i stor grad i dette. Godt samarbeid med leverandørene, på alle nivåer, er svært viktig. Den aktuelle stillingen gjelder det strategiske samarbeidet.

Du får ansvaret for å forvalte og videreutvikle samarbeidet mellom Sykehuspartner og noen av våre mest sentrale leverandører av klinisk IKT. Det gir en unik mulighet til å jobbe tett med toppledelsen i Sykehuspartner og hos leverandørene for å bidra til at strategiske mål blir nådd. Du vil også ha en sentral rolle i samarbeidet med Helse Sør-Øst og andre regionale IKT selskaper der hvor dette er relevant, samt tett samarbeide med Sykehuspartners forvaltningsorganisasjon og prosjektportefølje. Det vil det være behov for å sette seg inn i omfattende kommersielle kontrakter og bidra med  analyse og strategiske råd til ledelsen i forbindelse med forhandlinger og dialog med leverandørene. 

Stillingen er plassert i avdeling Leverandørhåndtering som utfører oppgaver knyttet til Sykehuspartners leverandørspend på omtrent 3 milliarder NOK. Stillingens oppgaver vil bli utført i samarbeid med ledere og medarbeidere på alle organisatoriske nivåer i Sykehuspartner.

    Kvalifikasjoner:

    • Relevant utdanning på mastergradsnivå, relevant erfaring kan kompensere for utdanning
    • Relevant ledererfaring fra sykehus eller leverandører vil være en fordel
    • Erfaring fra håndtering av komplekse relasjoner mellom leverandør og kunde
    • Strategisk forretningsforståelse og kjennskap til Helsesektoren inkludert politiske kontekst
    • God forståelse for mer og bedre utnyttelse av informasjonsteknologi i moderne sykehusdrift   
    • Erfaring med anskaffelser, forhandlinger og leveranseoppfølging på IKT-området vil være en fordel
    • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne

    Personlige egenskaper:

    • Meget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
    • Selvgående og initiativrik, resultatorientert
    • Løsningsorientert og strukturert

    Vi tilbyr:

    Hos oss blir du en del av et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Vi tilbyr fleksibel arbeidstidsordning, med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor. Lønn er etter avtale basert på kvalifikasjoner.  Det er gode muligheter for et balansert jobb-fritidsliv med 37,5 timer arbeidsuke og overtidsordning. 

    Aktuelle kandidater vil bli kontaktet fortløpende for intervju.