• Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    18.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3654033
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 30.03.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Eiendomssjef i Lillehammer

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du for samhandling og utvikling? Har du i tillegg ledererfaring og et nært forhold til forvaltning, drift og utvikling av bygg og eiendom? Kanskje er du vår nye eiendomssjef?
Tjenesteområdet Eiendom har et helhetlig ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens bygg og eiendommer. Som eiendomssjef vil du i samhandling med dyktige medarbeidere og kollegaer lede og videreutvikle tjenesteområdet som ett av seks tjenesteområder i sektor for By- og samfunnsutvikling.

Lillehammer er regionsenter, kulturby og OL-by. Vi har et levende sentrum med handel i gamle trehus, snørike vintre, varme somre, turstier og løypenett i særklasse

Stillingen rapporterer til Kommunalsjef Sektor for By- og samfunnsutvikling. Lillehammer kommune har som svært mange andre kommuner fokus på omstilling for å møte framtidens utfordringer for kommunesektoren. Pågående prosesser kan medføre endringer.

Arbeidsoppgaver:

  • Sentrale oppgaver for en ny eiendomssjef vil være:
  • Lede og utvikle Tjenesteområdet Eiendom - faglig, personalmessig og økonomisk
  • Være aktiv pådriver for en framtidsrettet utvikling av kommunens eiendomsforvaltning
  • Planlegge og gjennomføre økonomisk forsvarlig drift, vedlikehold og utvikling av eiendomsmassen tilrettelagt med god kvalitet til et mangfold av brukergrupper
  • Konstruktivt samspill med interne og eksterne samarbeidspartnere og samfunnsaktører gjennom koordinering av forvaltning, drift, utvikling og byggeprosjekter.
  • Samhandle og understøtte administrativ og politisk ledelse i deres arbeid for en ønsket og framtidsrettet vekst og utvikling av Lillehammer som by og samfunn

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på universitets- eller høyskolenivå
  • Lederutdanning, erfaring fra personalledelse, prosjektledelse og håndtering og oppfølging av prosjektporteføljer i offentlig eller privat sektor er ønskelig. Relevant erfaring innen ledelse kan kompensere for manglende lederutdanning
  • God kjennskap til/erfaring fra eiendomsforvaltning, offentlig og/eller privat sektor
  • God systemforståelse og kunnskap om FDV systemer

Personlige egenskaper:

  • God økonomi og organisasjonsforståelse, omstillingsevne og en betydelig gjennomføringsevne
  • Evne til å tenke strategisk, helhetlig og er utviklingsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og evne til å arbeide selvstendig
  • Bevisst i lederrollen og kan vise til resultater og gi praktiske eksempler på hvordan lede gjennom andre 
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

En spennende lederstilling i Lillehammer kommune
Gode pensjonsordninger gjennom kommunal landspensjonskasse (KLP) 

 

  • Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    18.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3654033
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 30.03.2021