• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0668, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3212448
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 25.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Driftssjef for innsamling spesial

Offentlige tjenester og forvaltning

Har du lyst til å bidra til å levere samfunnskritiske tjenester til 700 000 fornøyde innbyggere?

Oslo kommune samler inn husholdningsavfall i egen regi, og har organisert dette i en egen avdeling, Innsamlingsavdelingen (INN). Innsamlingen utføres av ca. 155 renovatører og 88 renovasjonsbiler. INN forvalter også lager og utskiftning av avfallsbeholdere og containere. 

Driftssjef spesial har det overordnede ansvaret for seksjonen "Innsamling spesial" i INN. Seksjonen er ansvarlig for innsamling av avfall fra mindre næringsdrivende, kommunale virksomheter og abonnenter med spesialløsninger. Spesialløsninger vil si blant annet avfallsbrønner, avfallssug og containere.

Stillingen har resultat-, budsjett- og personalansvar, og skal sørge for kontinuerlig robust drift av innsamlingen og optimal utnyttelse av ressursene i seksjonen. Driftssjefen inngår i avdelingsdirektørens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver
  • Hovedansvarlig for innsamling av avfall fra mindre næringsdrivende, kommunale virksomheter og abonnenter med spesialløsninger.
  • Koordinere driftsledere og sørge for samarbeid og prioritering på tvers av renovasjonsområdene. 
  • Ansvar for å holde oversikt over, og rapportere seksjonens behov. 
  • Ansvar for drift, effektivisering og videreutvikling av tjenesten iht. vedtatte mål. 
Kvalifikasjoner

Krav til utdannelse:

  • Relevant universitets-/ høgskoleutdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis innenfor logistikk/ledelse
  • Utdanning innen ledelse (minimum 30 studiepoeng)

Lang og relevant ledererfaring fra fagområdet kan kompensere for utdanningskravet

Krav til erfaring:

  • Minimum 5 års relevant erfaring innen stillingens fagområde
  • Minimum 3 års ledererfaring
  • Må kunne vise til dokumenterte resultater fra lignende lederstillinger
  • Digital kompetanse
  • God økonomiforståelse og erfaring med å utarbeide, følge opp og rapportere på budsjett

 

Fordel for stillingen:

  • Erfaring fra ledelse av utviklings- og endringsprosesser
  • Kjennskap til lovverk knyttet til transport, logistikk og kjøretøy
  • Kjennskap til lovverk knyttet til offentlig forvaltning og saksbehandling
  • Kjennskap til systemer for kvalitets- og miljøledelse
Personlige egenskaper
  • Evne til å lede og styre strategisk og tillitsbasert, med en helhetlig tilnærming.
  • Evne til å veksle mellom operative og strategiske utfordringer
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Gjennomføringsevne og evne til å forholde seg til frister
  • Gode samarbeidsevner og fleksibilitet
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk.
  • Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
  • Gode pensjons-, låne - og forsikringsordninger
  • IA-bedrift
  • Fleksitidsordning
  • Sponset treningsavtale
  • Lønn etter avtale iht. Oslo kommunes regulativ.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0668, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3212448
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 25.10.2020