• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    26.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4318742
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 24.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Driftskoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med ca. 450 årsverk fordelt på 26 tjenestesteder. Botjenester for utviklingshemmede gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og i private hjem. Enheten har spesialkompetanse på utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte og vi leter nå etter deg som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere jobber vi for at den enkelte tjenestemottaker trives og opplever selvbestemmelse, utvikling og mestring.

Botjenesten i Fana Ytrebygda har nå ledig 100 % fast stilling som driftskoordinator.

Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede ved å sikre effektive og gode bruk av kommunens ressurser ved tjenester i hjemmet. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å bidra til at kvaliteten er i høysetet.

Som driftskoordinator er du opptatt av å skape tillit, veilede, formidle og være et bindeledd som bidrar til god informasjonsflyt. Du er i forkant, analytisk og strukturert, du kan vise til gode resultater. Du er kreativ/ løsningsorientert, har evnen til å ta andres perspektiv, har evnen til å skape relasjoner og samhandle. Du har gode kommunikasjonsferdigheter og tør å snakke om ting. Innstilingen om at vi jobber mot felles mål og at det er gagner alle å gjøre andre gode. 

Du blir en del av enhetens administrative stab, med stabsleder som nærmeste leder.

Arbeidstiden (fleksitid) er på dagtid med 37,5 timer/uke i 100 % stilling.

Arbeidsoppgaver:

  • Leder delegerer ansvarsområder til driftskoordinator i henhold stillingsinnehavers formelle kompetanse og erfaring.
  • Må tilegne seg kunnskap innen fagområdet og holde seg oppdatert på fag, lov- og avtaleverk
  • Bidra til at ressursene innen etatens tjenester benyttes på en fleksibel og effektiv måte ved å kvalitetssikre og klargjøre turnusplaner for godkjenning
  • Bidra til å utvikle gode systemer som sikrer enhetsleder løpende tilgang på styringsinformasjon for god virksomhetsstyring
  • Ansvar for oppfølging av driftsoppgaver og ansvarlig kontaktperson ved tjenestested ved avdelingsleders fravær
  • Fadderansvar for nye avdelingsledere
  • Veiledning og opplæring av avdelingsledere i forhold til dataverktøy/nye systemer og tjenesteproduksjon
  • Tett samarbeid med enhetens økonomirådgiver og etatens driftsrådgiver
  • Analyse av det enkelte tjenestesteds økonomiske situasjon og tjenesteproduksjon
  • Arbeide med gevinstrealisering i pågående og nye utviklingsprosjekter
  • Styrke internkontrollperspektivet på økonomiområdet
  • Bidra aktivt og være pådriver i utviklingsprosesser, samt delta i relevante prosjekter
  • Bidra til god økonomistyring og fremme god informasjonsflyt mellom etat og enhet
  • Delta og bidra inn i etatens ressursgrupper

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning
  • Ledererfaring
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • God IT- og turnuskompetanse - RS-Profil
  • Personer utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Du må være løsningsorientert og god til å samhandle
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
  • Du er flink til å veilede
  • Du er flink til å prioritere i en hektisk hverdag og har høy arbeidskapasitet 
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
  • Du har evnen til å ta andres perspektiv
  • Du har evnen til å skape relasjoner og samhandle 
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter og tør å snakke om ting
  • Være utviklingsorientert og opptatt av god tjenestekvalitet.
  • Ha en åpen og inkluderende væremåte, være samarbeidsvillig og lærevillig.
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurdering av søkerne
  • Raushet og godt humør
  • Du etterlever de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etiske standard, samt handler i tråd med Bergen kommunes verdier: Kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert.

Vi tilbyr:

  •  Vi tilbyr et godt og aktivt arbeidsmiljø på tvers av enhetene
  •  Muligheter for faglig og personlig utvikling
  •  Fleksibel arbeidstid
  •  Lønn som driftskoordinator etter lokale lønnsbestemmelser og utdanningsnivå, års lønn for driftskoordinator er kr 584 400,-
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    26.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4318742
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 24.01.2022