• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5839764
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 09.08.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Driftskoordinator 100 % i hjemmetjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Vi søker etter en framoverlent, omstillingsdyktig og engasjert sykepleier som ny driftskoordinator i hjemmetjenesten.

Stilling

100% fast stilling som driftskoordinator for hjemmetjenesten.

Arbeidstid

Dagtid, inkludert noe helgearbeid i løpet av et år.  

Arbeidssted

Hjemmetjenesten, som holder til ved Rauma helsehus.

Hjemmebasert omsorg består av hjemmesykepleie, praktisk bistand, omsorgsboliger/bofellesskap/bokollektiv med og uten bemanning, samt dagsenter for demens. Virksomheten ledes av virksomhetsleder, daglig ledelse av avdelinger ivaretas av to avdelingsledere.

Vi jobber for at våre pasienter og brukere skal gis gode, trygge og helhetlige helse- og omsorgstjenester i eget hjem, samtidig som vi kontinuerlig må tenke nytt om kompetanse, ledelse, teknologi, samhandling og oppgavedeling mm. Pasientsikkerhet, bærekraft, kvalitet, egenmestring, forebygging og rehabilitering er noen av flere komponenter i vårt utviklingsarbeid.

For å utvikle en bærekraftig hjemmetjeneste er vi avhengig av at våre dyktige fagmedarbeidere settes i stand til å yte den innsatsen som er nødvendig for å løse framtidens utfordringer samt utnytte mulighetene, og at riktig kompetanse brukes på riktig sted slik at våre pasienter og brukere fortsatt kan gis gode tjenester, trygt i eget hjem.

Kvalifikasjonskrav:

  • Sykepleier med norsk autorisasjon.
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, minimum nivå B1.
  • God kjennskap til- og erfaring fra arbeid i hjemmetjenesten
  • God digital forståelse og tilfredsstillende dataferdigheter
  • God kjennskap til Rauma kommunes geografi
  • Førerkort klasse B
  • Du må ha god relasjons- og kommunikasjonskompetanse.
  • Det er ønskelig med kunnskap om lov og avtaleverk.
  • Det er ønskelig med videreutdanning i Helserett og/eller erfaring fra arbeid med pasientrettighetsvurderinger, men dette er ikke et krav.

Dine viktigste arbeidsoppgaver:

  • Bistå avdelingsleder med planlegging og gjennomføring av daglig drift, herunder lede rapporter, bistå med sykepleiekompetanse i pasientvurderinger, koordinere pasientoppfølging, lage- og ajourholde arbeidslister mv.
  • Være pådriver for at tjenesten drives med kvalitet, med særlig fokus på faglig forsvarlighet og pasientsikkerhet, i henhold til gjeldende styringsdokumenter.
  • Samhandling internt og eksternt, herunder opp mot forvaltningsenheten/koordinerende enhet, sykehus, legesenter.
  • Bidra til god informasjonsflyt og dialog med pasienter og pårørende, innad i tjenesten og med øvrige samarbeidspartnere.
  • Bidra til opplæring av ansatte (lokale prosedyrer, internundervisning og legemiddeldelegasjoner).
  • Sikre at studenter, elever og lærlinger blir godt mottatt, og at praksisperiodene er godt organisert.
  • Bidra til opprettholdelse- og utvikling av systemer som sikrer god pasientflyt. 
  • Pådriver for bruk av velferdsteknologi som del av tjenesteyting.

 Tjenestene er under kontinuerlig utvikling, og en må derfor regne med endringer i arbeidsoppgaver.

Vi ser etter deg som:

  • Er engasjert og virkelig ønsker å være med i arbeidet med å utvikle trygge og gode helse- og omsorgstjenester for våre innbyggere.  
  • Mestrer raske endringer, er løsningsorientert og opptatt av forbedring.
  • Har evne til å jobbe selvstendig, som tar ansvar og sikrer at prioriterte arbeidsoppgaver gjennomføres.
  • Som er beslutnings- og gjennomføringsdyktig
  • Er opptatt av pasientsikkerhet, fag og kompetanseheving.

 Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlige egenskaper, der evne til samarbeid og evne til å inspirere, motivere og veilede dyktige kunnskapsmedarbeidere med pasienter i fokus, er avgjørende. Vi ser etter en person som, sammen med tjenesten, ønsker å bidra til å legge grunnlaget for utformingen av fremtidens helse- og omsorgstjenester. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

Vi tilbyr:

  • God opplæring, veiledning og støtte fra lederteam
  • Kompetente og engasjerte kollegaer
  • En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter.

Ansettelse

Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4 fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune  eller personal@rauma.kommune.no. 
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og evt. vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved tilsetting.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5839764
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 09.08.2024