Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

DPS Vestfold søker helsesekretær/sekretær til 1 års vikariat! 

Offentlig forvaltning

DPS Vestfold i Klinikk psykisk helse og avhengighet (KPA) er lokalisert i Sandefjord og Larvik, og på Nøtterøy og Granli i Tønsberg. Opptaksområdet har tilsvarende ca. 230.000 innbyggere. Avdelingen har ca. 275 årsverk fordelt på ca. 350 ansatte, inklusiv 28 overleger og 13 leger i spesialisering, samt 38 psykologspesialister og 50 psykologer under spesialisering. DPS Vestfold har to allmennpsykiatriske poster i Larvik og Sandefjord, en psykosepost på Nøtterøy og syv poliklinikker fordelt på flere lokasjoner, i tillegg til to seksjoner for kontortjenester. Vi har fokus på å sikre utredning, diagnostisering og behandling i tråd med faglige retningslinjer. Vi ønsker også å legge til rette for at pasientene har en aktiv medvirkning i sin behandling, gjerne i samarbeid med sine pårørende, og best mulig utnytter sine ressurser og muligheter for mestring.

Kontortjenestene har ansvar for pasientadministrative oppgaver i vårt elektroniske datasystem DIPS. Vi benytter også andre dataverktøy i forbindelse med bestilling av pasientreiser, tolketjenester, varer og utsendelse av tester. Vi har ansvar for pasienthenvendelser på telefon og i resepsjonene.
Vi samarbeider på tvers av seksjonene med inntaksarbeid, pasientregnskap, pakkeforløp, personalarbeid, lederstøttefunksjoner og rapportering

Kontortjenesten nord søker nå etter helsesekretær/sekretær til et 100% vikariat for 1 år

    Tiltredelse etter avtale.

    I Sykehuset i Vestfold HF verdsettes mangfold og inkludering. Medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, livserfaring og perspektiv gir gode forutsetninger til å ta vare på hver enkelt pasient og bidrar til godt samarbeid og forståelse. Vi håper du vil søke på stilling hos oss.

      Kvalifikasjoner:

      • Den som tilsettes i stilling som krever autorisasjon, må kunne dokumenterer norsk offentlig godkjenning. Helsesekretær/sekretærutdanning, tilsetting som helsesekretær forutsetter autorisasjon
      • Erfaring med pasientrelatert arbeid per telefon eller ekspedisjon, eller erfaring fra tilsvarende arbeid. 
      • God kompetanse i DIPS og erfaring fra bruk av systemet, gode IKT kunnskaper og erfaring fra bruk av andre systemer kan kompensere for manglende kjennskap til  bruk av DIPS.
      • Gode samarbeidsevner
      • Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk (skandinavisk) muntlig og skriftlig.

      Personlige egenskaper:

      • Du har gode kommunikasjonsferdigheter og du samarbeider godt.
      • Du har god forståelse av din rolle, du ser løsninger og tar initiativ.
      • Du er nøyaktig og opptatt av å bidra til kvalitet i tjenester vi leverer.
      • Du har oversikt, er effektiv og kan håndtere ulike oppgaver i en hverdag med høyt tempo.
      • Du ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø og gjøre andre gode.
      • Personlig egnethet vil vektlegges.

      Vi tilbyr:

      • En tydelig faglig- og verdiorientert grunntenkning
      • En utviklingsorientert arbeidsplass
      • Klart og tydelig fokus på resultatskapning for våre tjenestemottakere og ansatte
      • Godt og inkluderende arbeidsmiljø 
      • Gode låne- og forsikringsordninger hos KLP
      • Alle ansatte ved sykehuset omfattes av gruppelivsforsikring, reiseforsikring ved tjenestereiser, ulykkesforsikring - fritid og yrkesskadeforsikring
      • Gode velferdsordninger, med blant annet bedriftsidrettslag og personalhytter
      • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover og forskrifter, overenskomster og øvrig reglement
      • Som ansatt ved Sykehuset i Vestfold HF vil du bli medlem av kollektive pensjonsordningen i KLP, og trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Les mer om offentlig tjenestepensjon på www.klp.no.

      Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Det er pliktig medlemskap i pensjonsordning.

      Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år er relevant ved ansiennitetsberegning.