Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Direktør organisasjon og utvikling

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver med et godt omdømme. Vi tilbyr kompetente fag- og arbeidsmiljøer med et stort mangfold av arbeidsplasser innen mange ulike tjenesteområder. Lillestrøm skal være en åpen, lærende og nytenkende kommune for innbyggere og næringsliv. Lillestrøm kommunes verdier er tillit, nyskaping og inkludering og verdiene skal prege den enkeltes lederskap.

Avdelingen Organisasjon og utvikling består av 3 seksjoner: HR seksjon, Lønnsseksjon og politisk sekretariat. I tillegg er det organisert en stabsavdeling under direktør - «Prosjektlag og fagnettverk». Nettverkene jobber tett med de ulike tjenesteområdene og bidrar med koordinering, prosjekt- og prosess-støtte innenfor ulike utviklingsområder. Direktør for organisasjon og utvikling rapporterer til kommunedirektør og har ca. 70 årsverk i sin avdeling. Vi ønsker søkere fra både offentlig og privat sektor.

Arbeidsoppgaver
• Fra en sentral posisjon i kommunedirektørens ledergruppe være en god bidragsyter i den helhetlige og strategiske utviklingen av den nye kommunen Lillestrøm
• Bidra til å effektuere ny organisasjon og skape entusiasme og begeistring for ny kommune
• Være en sentral bidragsyter i å effektivisere og forbedre tjenestetilbudet til innbyggerne
• Organisasjonsutvikling
• Systematisk utvikling av digital kompetanse
• Bidra til godt partsamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene, herunder ansvarlig for lønnsforhandlinger på vegne av kommunedirektør

Kvalifikasjoner

• Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå
• Kunne vise til gode resultater som leder fra endring og omstilling i større organisasjoner
• Ledererfaring fra offentlig sektor eller annen relevant virksomhet
• Høy digitaliseringskompetanse
• Kjennskap til relevant lov- og avtaleverk

Personlige egenskaper
• Evner å motivere, engasjere og vise retning
• God rolleforståelse og respekt for formelle beslutningsprosesser med høy grad av etterrettelighet og lojalitet
• Analytisk og systematisk tilnærming med evne til strategisk tenkning og helhetlige vurderinger
• God forhandlingskompetanse
• En god kultur- og teambygger som evner å skape begeistring og Vi-følelse
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og dyktig til å bygge relasjoner på ulike nivåer
• Målrettet og resultatorientert
• Evne til å stimulere til nyskaping og gjennomføre endringer
• Innovativ og nysgjerrig, men samtidig nøktern og realitetsorientert

Personlig egnethet vektlegges særskilt.

Vi tilbyr

• En endringsorientert og innovativ organisasjon
• Gode forsikrings- og pensjonsordninger
• Konkurransedyktig lønn etter avtale

 

Annet

Vi legger vekt på mangfold og oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. 

Interesserte kan ta konfidensiell og uforpliktende kontakt med vår rådgiver i Habberstad, Marit Mellem, mobil 90546532 eller med kommunedirektør i Lillestrøm kommune, Trine Myrvold Wikstrøm, mobil 91811033. Lillestrøm kommune mottar alle søknader elektronisk.