• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4625994
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Digitaliseringsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å drive frem digitalisering og fornying i offentlig sektor?

Til nyopprettet stilling i Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling (BKMB) trenger vi nå en driftig og kompetent digitaliseringsrådgiver som vil få ansvar for å drive frem digital transformasjon hos oss.  Vi har store ambisjoner, og søker deg som trigges av utvikling og forbedring, og som er interessert i både mennesker og teknologi. Vi tror at riktig person for jobben har erfaring fra IT, fortrinnsvis fra utviklingsperspektivet. Det er viktig at du har kjennskap til digitaliseringsprosesser eller digitale transformasjonsprosesser, og utfordringene det kan medbringe - både teknologisk og organisasjonsmessig.

BKMB har ansvar for by- og transportplanlegging, byggesaker, kulturminneforvaltning, vann- og avløp, utbyggingsavtaler, parkering og drift og vedlikehold av kommunale veger, parker, byrom, skog, natur- og friluftarealer. Byrådsavdelingen følger også opp politiske vedtak og fører tilsyn og kontroll med underliggende fagetater. Alt vi gjør har stor betydning for innbyggerne i Bergen, og har stor oppmerksomhet fra offentligheten. 

Stillingen er knyttet til Seksjon organisasjon og virksomhetsstyring. Seksjonen har ansvar for IKT og digitalisering, personvern og informasjonssikkerhet, økonomi, HR, HMS, kompetanseplanlegging, og internkontroll, risikostyring og kvalitet- og kvalitetsstyring. 

I tillegg til å være del av et kompetent og hyggelig miljø i BKMB, og å jobbe tett med våre etater, vil du også være vår representant i ulike fora, både internt i kommunen og på andre samhandlingsarenaer. 

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at byrådsavdelingen etterlever krav og føringer på digitaliseringsområdet, samt være en aktiv driver i å legge til rette for dokumenterte og effektive arbeidsprosesser.
  • Drive frem og koordinere aktiviteter og prosjekter innenfor digitaliseringsfeltet.
  • Identifisere behov og forbedringsmuligheter, og bidra i anskaffelse og implementering av nye systemer.
  • Være kontaktpunkt mot både interne og eksterne leverandører.
  • Rådgivning og behovsavklaring – være en sparringspartner og veileder for våre etater.
  • Bygge relasjoner og samarbeide med våre etater, og med andre interessenter og faginstanser i kommunen, blant annet Seksjon for digitalisering og innovasjon.
  • Delta i byrådsavdelingens digitaliseringsforum og være en viktig pådriver for å utvikle forumet. 
  • Være med å bygge opp et digitaliseringsteam i byrådsavdelingen.
  • Bistå med ad hoc oppgaver ved behov.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad. Mastergrad er en fordel.
  • Erfaring fra ledelse av IKT- og digitaliseringsprosjekter, utvikling av digitale løsninger eller innføring av ny teknologi
  • Kjennskap til virksomhetsarkitektur og dataflyt
  • Kjennskap til samspillet mellom organisasjon, teknologi og forretningsprosesser
  • Erfaring fra arbeid knyttet til operasjonell effektivitet og endringsledelse er en fordel
  • Erfaring med kontinuerlig forbedring og Lean er en fordel 

Personlige egenskaper:

  • Handlekraftig og initiativrik med stor gjennomføringsevne – du er en igangsetter, men også den som sikrer at ballen kommer helt i mål
  • Selvstendig, men relasjonsorientert og med gode samarbeidsegenskaper
  • Analytisk, med evne til helhetlige vurderinger
  • Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger
  • Systematisk med god evne til å planlegge, prioritere og koordinere

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver med store muligheter til å påvirke og bidra til utvikling
  • Kompetent, trivelig og inkluderende arbeidsmiljø
  • Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
  • Arbeidsplass i det flotte, "nye" Rådhuset midt i Bergen sentrum
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    07.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4625994
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2022