Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Digitaliseringsagent Administrasjon og ledelse

Offentlige tjenester og forvaltning

Sterk satsing på digitalisering
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. De ansatte skal ha effektive, sikre og brukervennlige digitale løsninger for å utføre sine arbeidsoppgaver. Digitalisering handler om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.  

Våre digitaliseringsagenter er organisert direkte under direktør for Digitalisering. De jobber som strategiske rådgivere og prosjektledere tett opp mot ledelsen innenfor sine respektive tjeneste- eller stabsområder. Digitaliseringsagentene skal være kommunens fremste ressurser på tjenesteinnovasjon og sikre at kommunens digitale løsninger bidrar til å forbedre tjenestene og skape gevinster for innbyggere og ansatte.

Vår nye digitaliseringsagent skal bidra til å realisere ambisjonene innenfor stabsområdet Administrasjon og ledelse. Her ligger blant annet løsninger for økonomi, lønn og HR i tillegg til Office 365-plattformen for samhandling og Workplace for intern kommunikasjon. Vi ser at det ligger store muligheter i å ta i bruk mer funksjonalitet i Microsoft Power Platform. Digitaliseringsagenten må ha god oversikt over det digitale mulighetsrommet innenfor administrasjon og ledelse og ha evne til å identifisere og drive frem de riktige initiativene.

Lillestrøm kommune vil ha digitaliseringsagenter med et strategisk tankesett og som evner å innta et helhetsperspektiv som muliggjør samhandling og synergier på tvers av stab-/tjenesteområder. Vi ser etter en tydelig person som skaper resultater og evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål. Rette vedkommende har gode kommunikasjonsevner, stort engasjement, og gode samarbeidsevner.

Forenkling og forbedring og digital kompetanse er to av satsingsområdene i digitaliseringsstrategien. Du vil jobbe med kontinuerlig forbedring/Lean og være en viktig bidragsyter i arbeidet med å bygge digital kompetanse hos ledere og ansatte. Digitaliseringsagenten har porteføljeansvaret og leder porteføljerådet innenfor sitt fagområde. Stillingen inngår i en enhet med svært kompetente kolleger med tett samarbeid med eksterne konsulenter og fagmiljøer internt og eksternt.

Søknader behandles løpende frem til ansettelse er gjennomført

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide og følge opp handlingsplaner innenfor digitalisering og ha porteføljeansvaret innenfor området Administrasjon og ledelse
  • Ansvar for at Lillestrøm kommune tar i bruk tilgjengelige og relevante nasjonale løsninger
  • Lede digitaliseringsprosjekter og følge opp gevinstrealisering
  • Drive frem effektivisering, standardisering og digitalisering av tjenester
  • Bidra til utvikling av digital kompetanse blant ledere og ansatte
  • Drive prosesser for å stimulere til økt digital satsing 

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring med prosjektmetodikk og smidig metodikk
  • Kompetanse på tjenestedesign og prosesskartlegging
  • Kjennskap til nasjonale felleskomponenter og arkitekturprinsipper i offentlig sektor, og hvordan disse kan brukes i tjenesteutvikling.
  • Solid innsikt i Office 365 og Microsoft Power Platform
  • Dokumentert erfaring fra prosjektledelse og endringsledelse
  • Erfaring og interesse for utvikling av digital kompetanse
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelser og oppfølging av leverandører
  • Solid kjennskap til digitalisering innenfor offentlig sektor
  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis master, relevant arbeidserfaring kan kompensere for ikke godkjent utdanning

Personlige egenskaper:

  • Du er proaktiv, og har gode samarbeids-, motivasjons- og kommunikasjonsevner
  • Du er initiativrik og selvgående
  • Du bidrar aktivt til gode gruppeprosesser og entusiasme
  • Du er serviceorientert og opptatt av sluttbrukere
  • Du evner å se helhet og har god kompetanse på å jobbe i team
  • Du kan dokumentere stor gjennomføringskraft
  • Du er opptatt av hvordan teknologi kan effektivisere arbeidsprosesser
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Lillestrøm kommunes verdier "Tillit, inkludering og nyskaping" skal prege ditt arbeid

Vi tilbyr:

  • Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
  • En sentral rolle i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
  • En svært spennende stilling med varierte og utviklende arbeidsoppgaver innen prosjektarbeid.
  • Fleksitidsordning
  • Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale