Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Handelshøyskolen BI

Digital Marketing Specialist, Marketing Automation

Skole - Universitet

Vi er på jakt etter en fremoverlent og driftig kollega til en spennende rolle som Digital Marketing Specialist, Marketing Automation ved Handelshøyskolen BI. I denne rollen vil du være med på å skape bransjeledende digitale kundeopplevelser for våre interessenter til heltidsstudier. Dette er en operativ stilling der du vil jobbe med digital kundedialog på tvers av våre markeder.

Du vil være vår go-to-person innen drift og vedlikehold av smidige, datadrevne kundereiser på vår CX-plattform. Du skal sikre at våre interessenter mottar relevant og tidsriktig kommunikasjon gjennom hele kjøpsreisen og bidra til økt konvertering til nye studenter. Som vår spesialist med teknisk know-how vil du ha en nøkkelrolle i bruk av CRM- og automatiseringsverktøy i markeds- og rekrutteringsarbeidet. I denne rollen vil du kunne skilte med en ettertraktet kompetanse i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring.

Hos oss vil du bli en del av et kompetent og ambisiøst fagmiljø, som sammen har skapt fantastiske resultater, og som har store planer for tiden fremover.

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til å videreutvikle og gjennomføre vår kundereisestrategi
  • Operativt ansvar for aktiviteter i Salesforce Marketing Cloud, herunder:
    • Styre kampanjekalenderen
    • Designe og kode innhold
    • Sikre korrekt bruk av våre førstepartsdata og at vi til enhver tid følger gjeldende lovgivning for personvern
    • Utvikle og vedlikeholde kontaktlister og rapporter 
    • Kvalitetssikre, teste og gjennomføre sms- og e-postutsendelser
    • Bygge og optimalisere automatiserte kundereiser i Salesforce-universet
    • Analysere og rapportere på resultater
    • Forbedre automatiseringsprosesser
  • Samarbeide og støtte avdelingen i arbeid med kampanjer og rekrutteringsaktiviteter

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere universitets- eller høyskoleutdanning innen relevante fagområder
  • Dyktig digital markedsfører, gjerne med erfaring fra salg/lead management
  • Relevant erfaring med datamodellering og programmering (SQL og HTML, AMP script) er en fordel
  • God kjennskap til CRM- og marketing automation-verktøy som Salesforce

Det er en fordel om du har:

  • Sterk interesse for dataforvaltning, -kvalitet og -analyse
  • Evne til å forstå digitale systemer og digital infrastruktur
  • Kommersiell teft
  • God formidlingsevne skriftlig som muntlig, på norsk og engelsk

Ønskede egenskaper:

  • Stort engasjement for å forstå våre kunders ønsker, behov og atferd
  • Proaktiv og strukturert med stor arbeidskapasitet
  • Selvstendig og ansvarsfull

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgaver i en selvstendig stilling med mye ansvar
  • Et ambisiøst arbeidsmiljø karakterisert av erfaring, kompetanse og ønske om kontinuerlig forbedring
  • En spennende og betydningsfull bransje som er i stadig utvikling
  • Attraktive muligheter for kompetanseheving gjennom kostnadsfri deltakelse på BIs studier og kurs
  • 35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie, samt fri i julen og påsken
  • Gode ordninger for pensjon og forsikring

Arbeidssted: Handelshøyskolen BI har campus i Stavanger, Trondheim, Bergen og Oslo. Riktig kandidat blir ansatt ved ett av disse etter eget ønske.
Kandidater vurderes fortløpende.