• Company
    Visit Svalbard AS
  • Application deadline
    14.02.2025
  • Position function
    Digital Markedsfører
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Reiseliv
  • Educational qualification
    Digital markedsføring, kommunikasjon, IT, eller tilsvarende. Lang erfaring kan kompensere for formell utdanning.
  • Work experience
    Erfaring innen Google og Meta-annonsering og publiseringsverktøy som ECMS eller andre CMS-løsninger. Kunnskap om SEO, Google Analytics, Matomo og Google Tag Manager.
  • Address
    9171, LONGYEARBYEN
    SVALBARD
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6027287
  • Look here for other jobs from Visit Svalbard AS
Vacancy

Visit Svalbard AS

Webansvarlig og digital annonsespesialist søkes til Visit Svalbard

Digital Markedsfører

Reiseliv

Er du lidenskapelig opptatt av digital markedsføring, tekniske løsninger og dataanalyse? Ønsker du å jobbe i en unik og spektakulær arktisk setting? Nå har du sjansen til å bli en del av Visit Svalbards engasjerte markedsføringsteam!

Vi søker en dyktig og teknisk sterk digital markedsfører som skal ha ansvaret for Visit Svalbard sin nettside, SEO og annonseringsaktiviteter. Stillingen rapporterer til markedsleder og innebærer tett samarbeid med både markedssleder og markedskoordinator.

 

Om stillingen

Som webansvarlig og digital annonsespesialist får du en nøkkelrolle i Visit Svalbards digitale satsing. Du vil jobbe både strategisk og operativt med teknisk utvikling av nettsider, optimalisering av brukeropplevelser og planlegging og analyse av digitale kampanjer.

Dette er en rolle med stort ansvar og muligheter for å påvirke selskapets digitale utvikling.

Ansvarsområder

  • Nettsideforvaltning: Administrere, vedlikeholde og videreutvikle front-end av Visit Svalbard sin nettside og bookingløsning med fokus på søkemotoroptimalisering (SEO), brukeropplevelse (UX) og tekniske forbedringer.
  • Dataanalyse: Overvåke webtrafikk og brukeratferd, gjennomføre analyser og implementere datadrevne forbedringer.
  • Digital annonsering: Planlegge, gjennomføre og optimalisere digitale kampanjer på blant annet Meta, Google og Snapchat.
  • Kampanjesporing: Utføre målrettet testing og segmentering av innhold, samt levere analyser med fokus på ROI og konverteringer.
  • Trendanalyse: Følge med på utviklingen innen digital markedsføring, algoritmeendringer og nye teknologiske muligheter. 

Du vil også delta i den strategiske planleggingen av markedsføringsaktiviteter og bidra til et effektivt samarbeid mellom alle teammedlemmer.

Vi ser etter deg som:

Har relevant utdanning innen digital markedsføring, kommunikasjon, IT, eller tilsvarende. Lang erfaring kan kompensere for formell utdanning.

  • Har sertifisering, kurs eller erfaring innen Google og Meta-annonsering.
  • Har erfaring med publiseringsverktøy som ECMS eller andre CMS-løsninger.
  • Har kunnskap om SEO, Google Analytics, Matomo og Google Tag Manager.
  • Har dokumentert erfaring med å planlegge, gjennomføre og optimalisere digitale annonsekampanjer.
  • Har god teknisk forståelse og evne til raskt å sette deg inn i nye systemer og brukergrensesnitt.
  • Er analytisk, strukturert og detaljorientert i arbeidsmetodene dine.
  • Har erfaring med å samarbeide i team og rapportere til ledelsen.
  • Kommuniserer meget godt på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
  • Kjennskap til bookingsystemer som for eksempel Travelize, eller erfaring fra reiseliv er en fordel, men ikke et krav.

Hos oss får du:

  • En nøkkelrolle i Visit Svalbards digitale satsing, med spennende og varierte arbeidsoppgaver.
  • Tett samarbeid med markedsleder og markedskoordinator i et team som verdsetter samarbeid og kompetansedeling.
  • Muligheten til å forme og videreutvikle selskapets digitale strategi.
  • Konkurransedyktige betingelser, inkludert lav Svalbardskatt (15,7 %).

Arbeidssted i Longyearbyen, verdens nordligste bysamfunn – vi kan være behjelpelig med å finne bolig.

Praktisk informasjon:

  • Tiltredelse: Ønsket oppstart 01.06.2025, men vi venter på den rette kandidaten.
  • Søknadsfrist: 14.02.2025 – søknader behandles fortløpende.
  • Søknad: Send skriftlig søknad og CV på norsk til Markeds- og kommunikasjonsansvarlig Isabelle Johansen – isabelle@visitsvalbard.com. 

Om arbeidsgiveren

Destinasjonsselskapet Visit Svalbard AS er eid av Svalbard Reiselivsråd, en medlemsbasert organisasjon for lokal reiselivsnæring. 70 medlemsbedrifter med ca. 500 årsverk er med og tar ansvar for utviklingen av Longyearbyen som et bærekraftig reisemål. Disse bedriftene opererer innenfor overnatting, bevertning, aktiviteter, attraksjoner, varehandel, transport, mv.

Visit Svalbard er et sentralt virkemiddel i norsk svalbardpolitikk, med oppgaver innen bærekraft, turistinformasjon, guideopplæring, overordnet destinasjonsmarkedsføring og samfunns- og myndighetskontakt. Som destinasjonsselskap ligger vi langt fremme i den helhetlige tilnærmingen til reiselivs- og reisemålsutvikling, hvor markedsføring og samfunnsansvar går hånd i hånd.

Visit Svalbard AS søker nå etter en ny kollega som kan forsterke laget. Vi har for tiden 8 årsverk i administrasjonen, pluss ca. 2 årsverk i turistinformasjonen.

Nettverk: FacebookLinkedIn

 

  • Company
    Visit Svalbard AS
  • Application deadline
    14.02.2025
  • Position function
    Digital Markedsfører
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Reiseliv
  • Educational qualification
    Digital markedsføring, kommunikasjon, IT, eller tilsvarende. Lang erfaring kan kompensere for formell utdanning.
  • Work experience
    Erfaring innen Google og Meta-annonsering og publiseringsverktøy som ECMS eller andre CMS-løsninger. Kunnskap om SEO, Google Analytics, Matomo og Google Tag Manager.
  • Address
    9171, LONGYEARBYEN
    SVALBARD
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6027287
  • Look here for other jobs from Visit Svalbard AS