• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    16.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4782625
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 29.09.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Demensrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bærum kommune har et team med demensrådgivere som jobber med å sikre oppfølging av, og omsorg til, personer med demens og deres pårørende på et overordnet nivå. Vi har også tverrfaglig sammensatte hukommelsesteam i distriktene som er viktige samarbeidspartnere for Rådgiverteamet.

Bærum kommune bygger nå opp et kompetansesenter for personer med demens og deres pårørende. Senteret vil være lokalisert på Carpe Diem demenslandsby, men har sitt nedslagsfelt til innbyggere i kommunen med behov for støtte, veiledning eller tjenester i forbindelse med demenssykdom. Demensrådgiverteamet vil fremover jobbe ut fra demenslandsbyen. Det er store muligheter til å påvirke sin egen rolle i teamet.

Vi søker nå etter 2 kompetente demensrådgivere til teamet.

Carpe Diem demenslandsby er et fantastisk bygg med 18000 m2 med fasiliteter som tilrettelegger for gode sosiale møteplasser, kompetansedeling og innovasjon i helse. Som demensrådgiver vil du ha hele kommunen som nedslagsfelt, men ha en fantastisk arena for samlinger, utviklingsprosjekter og en gylden mulighet til å sette Bærum kommune på kartet innenfor demensomsorg!

Behovet er stort, og sammen kan vi utvikle tjenester som imøtekommer morgendagens krav ved hjelp av nytenkning og god kompetanse hos alle som omgir seg med personer med demens. Demensrådgiverne vil være viktige bidragsytere for at vi sammen skal lykkes med oppdraget!

Har du kompetanse, kraft og evner til å spre kunnskap og entusiasme? Da er du den vi leter etter!

Arbeidsoppgaver:

  • Sikre at kommunen følger nasjonale føringer og lokalpolitiske krav i utøvelse og oppfølging av demensomsorgen
  • Kvalitetssikre tjenestene i samsvar med gjeldende kvalitetskrav, retningslinjer og lovverk
  • Kartlegge og sikre riktig kompetansenivå i tjenestene gjennom systematisk undervisning og veiledning
  • Overordnet ansvar for å kartlegge, planlegge og iverksette tiltak i tjenesten
  • Oppfølging og rapportering om Pasient- og brukerrettighetsloven kap. 4 A, samt veiledning rundt utfordrende adferd
  • Veiledning av 4 hukommelses-team
  • Drift av pårørendeskole både for eldre og yngre personer med demens og deres pårørende
  • Kontakt med Statsforvalteren i Viken, Spesialisthelsetjenesten og med kommunens ledelse
  • Tilrettelegge for forskning innen fagfeltet og kontakt med nasjonale kompetanseorganisasjoner
  • Bidra i kompetansehevende tiltak overfor ansatte, pårørende og frivillige, samt nye oppgaver innenfor fagområdet
  • Bidra til å utvikle et kompetansesenter innenfor morgendagens demensomsorg i Bærum kommune

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i helsefag
  • Masterutdanning og/eller videreutdanning innen demens- og alderspsykiatri
  • Bred erfaring fra arbeid med personer med demens og deres pårørende
  • Pedagogiske evner og meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Gode IKT-kunnskaper

Personlige egenskaper:

  • Er robust og kan stå for beslutninger som er fattet overfor brukere, pårørende og andre samarbeidspartnere
  • Er beslutningsdyktig, finner muligheter og alternativer fremfor begrensninger
  • Selvstendig og selvgående med god gjennomføringsevne samtidig som du trives med å jobbe i team
  • Kommunisere godt med mennesker i utfordrende livssituasjoner
  • Inspirere til læring i fagfeltet gjennom undervisning for ansatte og andre
  • Jobbe systematisk og strukturert, og ha fokus på kvalitet
  • Liker å utfordre deg selv ved å tilegne deg ny kunnskap, og ta ansvar for egen utvikling

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø
  • Faglige utfordringer i et utviklende fagmiljø med fokus på samhandling
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Fleksibel arbeidstid
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    16.10.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4782625
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 29.09.2022