Ledig stilling

Gjøvik kommune

Case Manager/miljøterapeut 100% fast stilling i FACT

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

FACT er en behandlingsmodell som gir ambulant oppfølging til pasienter med alvorlig psykisk lidelse, ruslidelser eller kombinasjon av disse. Teamet er sammensatt av både spesialisthelsetjenester og kommunale tjenester med ulike fagfunksjoner som psykiater, psykologspesialist/psykolog, sykepleier/vernepleier/sosionom, brukerspesialist og arbeidsspesialist.  FACT samarbeider nært med andre enheter innen psykisk helsevern, fastleger, helsetjenesten i kommunen, somatisk sykehus, legevakt, NAV, barnevern, politi med flere. Tjenestene gis pasienter som ikke nyttiggjør seg de ordinære polikliniske tilbud eller kommunale tjenester og som er i behov av mer fleksibel og oppsøkende oppfølging.  Trofasthet til FACT-modellen vektlegges. For mer informasjon om behandlingsmodellen vises til FACT- håndboka, NAPHA 2023. 

FACT-teamet er et samarbeid mellom kommunene Gjøvik, Nordre Land, Vestre og Østre Toten, DPS og NAV. Gjøvik er vertskommune og teamet er organisatorisk plassert i DPS Gjøvik. Teamets lokaliteter er i Gjøvik sentrum, Siggerudsgate. 

Turnus-dagtid: 37,5 t/uke, pr tiden dagtidsarbeid. 

Ansettelsen er fast, tilknyttet Gjøvik kommune. 

Arbeidsoppgaver:

  • Direkte pasientrettet arbeid:
  • Mestringssamtaler
  • Praktisk bistand og helsehjelp
  • Kartlegging, målvalg og tiltaksarbeid i samarbeid med pasient og samarbeidspartnere
  • Motivasjonsarbeid, tilrettelegging og nødvendig ledsagelse for behandling, arbeid eller aktivitet
  • Koordinering av ulike hjelpetilbud
  • Familie og nettverksarbeid
  • Journalføring i DIPS 
  • Samarbeid med andre hjelpeinstanser. 
  • Delta aktivt i utviklingsarbeid internt i teamet og med samarbeidende instanser.

 Kvalifikasjoner:

  • Helse eller sosialfaglig bachelorutdanning.
  • Relevant videreutdanning innen psykisk helse og/eller ruslidelser er ønskelig, men ikke et krav.
  • Arbeidsrelatert erfaring fra tjenester til pasientgruppa vektlegges.
  • Kompetanse innen habilitering og recoverybasert tilnærming.
  • Kjennskap til helse- og omsorgstjenesteloven, herunder også lovens kap 10.
  • Kjennskap til FACT-modellen er en fordel, men opplæring vil bli gitt.
  • Krav om godkjent politiattest
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Evne til nytenking, fleksibilitet og utvikling vektlegges.
  • Gode samarbeidsevner og dokumentasjonsferdigheter.
  • Evne til å prioritere arbeidsoppgaver og mestre høy aktivitet i arbeidshverdagen.
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi kan tilby: 

  • God kollegastøtte og fadderordning. 
  • Et spennende og godt fag- og arbeidsmiljø, som er i stadig utvikling.
  • Utfordrende, varierte og allsidige arbeidsoppgaver. 
  • Opplæringsprogram i FACT-modellen og relevante kurs.
  • Lokalt partssamarbeid og systematisk HMS arbeid
  • Medlemskap i KLP pensjonsordning og gode forsikringsordninger.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.