• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    19.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4698537
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Carpe diem demenslandsby søker avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Møter du manglende forandring med forundring? Det gjør vi!

Dersom du synes det er litt rart at det ikke er mer nytenkning innen eldreomsorgen generelt, og innen demensomsorgen spesielt, finner du mange likesinnede her på Carpe Diem Demenslandsby. Som Norges aller første demenslandsby, ligger utvikling og nytenkning på mange måter i vårt DNA.

Som avdelingsleder vil du ha et medansvar for både fag, folk og finansene – som inkluderer å inspirere til å nå vår ambisjon om å sette en ny retning for demensomsorgen i dette landet. Intet mindre.
Vår største utfordring er i grunn våre egne begrensninger til å tenke nytt og gjennomføre avlæring av «sånn har vi nå alltid gjort det». Som leder håper vi du tar med dine tanker, erfaring og engasjement til å finne nye måter å skape gjenkjennelsen og tryggheten vi ønsker at våre beboere skal oppleve her hos oss. Visjonen vår er å skape en forlengelse av livet våre 158 beboere hadde hjemme. Som avdelingsleder har du ansvaret for 4 boenheter med 8 beboere hver – til sammen 32 plasser.

Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Utøve lederskap, vise vei og skape entusiasme rundt vårt oppdrag
  • Bidra med nytenkning og innovasjon i helse
  • Bidra til bærekraftige og gode helse- og omsorgstjenester med tilstrekkelig og kompetent personell
  • Legge til rette for kompetansemobilisering hos ansatte
  • Vektlegge konstruktivt samarbeid med tillitsvalgte og verneombud
  • Personalarbeid, inkludert ansettelser, turnus, forebygge og følge opp sykefravær, utviklingssamtaler m.m.
  • Utvikle tjenesten til personer med demens-sykdom, med særlig vekt på innovasjon og implementere ny kunnskap
  • Bygge interne og eksterne nettverk, gjerne av den utradisjonelle sorten; alt til oppdragets beste
  • Prioritere samarbeid med pårørende og frivillige enkeltmennesker og organisasjoner
  • Kvalitetssikre lovpålagte tjenester i egen avdeling

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen helsefag
  • Det er ønskelig med lederutdanning, eller du må være villig til å gjennomføre dette i nærmeste fremtid
  • Det er ønskelig med god kjennskap til, evt. videreutdanning innenfor fagfeltet demens
  • Det er ønskelig med erfaring som leder med personalansvar, annen relevant erfaring kan erstatte dette
  • Digital kompetanse og nysgjerrig på velferd og frihetsteknologiens muligheter innenfor omsorgstjenesten
  • Du må beherske norsk meget godt, skriftlig så vel som muntlig. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1

Personlige egenskaper:

  • Du må være en samlende leder som jobber for et åpent og tillitsbasert arbeidsmiljø
  • Du må være en relasjonsbygger og se dine ansatte  som unike og vår viktigste ressurs for å lykkes
  • Du må tilrettelegge for mestring og utvikling hos alle
  • Du må være innovativ, nysgjerrig og inspirere til nytenkning
  • Du må motivere og tilrettelegge for kunnskapsbasert praksis
  • Du må bidra til å bygge en lærende organisasjon
  • Det er viktig med struktur og ryddighet; enkelt sagt må du ha orden i eget hus
  • Du må like å skape resultater og sette tydelige mål
  • Du må være god med folk, og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

Personlige egenskaper vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende, krevende og lærerike oppgaver 
  • Dyktige inspirerende kollegaer og et hyggelig arbeidsmiljø
  • Muligheten til å sette ny kurs for eldreomsorgen i dette landet
  • Ledergruppe som vektlegger ledelse som eget fag, og sammen viser vei
  • Store muligheter for faglig og personlig utvikling, inkludert kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

Gyldig politiattest ift helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 fremlegges før tiltredelse

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    19.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4698537
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune