• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.12.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4214909
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune

Byplanlegger Bybanen

Bergen kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Plan- og bygningsetaten har som visjon å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, plansaker, oppmåling og vedlikehold av kommunens kartbaser er blant våre ansvarsområder. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom arealutvikling og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi er ca. 245 medarbeidere fordelt på fem fagavdelinger. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.
 
Plan- og bygningsetaten utarbeider reguleringsplaner for Bybanen i Bergen, med en egen avdeling som består av 8 ansatte. Vår Avdeling Bybanen og Miljøløftet har nå behov for forsterkninger for å styrke kapasitet og videreutvikle kompetanse. Vi søker derfor etter en engasjert og dyktig byplanlegger for snarlig tiltredelse. Det kan være aktuelt å ansette flere medarbeidere.

Arbeidsoppgaver:

Bybanen i Bergen er den eneste av sitt slag i Norge, og er et av byens viktigste byutviklingsprosjekt. Til nå er tre byggetrinn åpnet, og neste byggetrinn til Fyllingsdalen er under bygging. Planleggingen av femte byggetrinn til Åsane er godt i gang. Planarbeidet omfatter regulering av bybanelinje med tilhørende bybanestopp, gangforbindelser og sykkelanlegg, riggområder mv, samt omlegging av tilgrensende veianlegg. 

Vår(e) ny(e) medarbeider(e) vil inngå i vårt tverrfaglige team, som følger opp planprosess og teknisk forprosjekt. Arbeidet skjer i tett samarbeid med innleide konsulenter, partene i Miljøløftet og andre aktører som jobber med byutvikling langs strekningen.  

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høyskole/universitetsnivå med hovedfag eller mastergrad innenfor tema som byutvikling, trafikk/samferdsel eller arkitektur/landskap. 
  • Søkere med Bachelorgrad innen gjeldende fagområder må ha relevant arbeidserfaring i tillegg. 
  • Vi søker medarbeider med kompetanse innen regulering av komplekse bysituasjoner, landskap og samferdsel.
  • Det kan være aktuelt å ansette nyutdannede, avhengig av sammensetningen av vårt team.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og evne til å arbeide målrettet og selvstendig med arbeidsoppgaver
  • Trives med å jobbe i et tverrfaglig team
  • Positiv og serviceinnstilt
  • Evne til å forholde seg til produksjonskrav og tidsfrister

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo
  • Fleksitid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale
  • Og en befolkning som er levende opptatt av byen sin, og av bybanen.
 
  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.12.2021
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4214909
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune