• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4855474
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Byggforvalter - Etat for bygg og eiendom

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Søker du spennende utfordringer som byggforvalter og ønsker å arbeide overordnet med innleie, forvaltning og vedlikeholdsplanlegging for egen byggportefølje?  Da er vi rette stedet for deg.


Etat for bygg og eiendom er en av Norges største eiendomsforvaltere med ca. 550 ansatte og forvalter over 1000 bygg og 1,25 million kvadratmeter bygningsmasse. Etatens ansvar er forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer som i hovedsak består av skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. Etaten er sertifisert etter kvalitetssystemene ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (miljø). Vår visjon er at “våre eiendommer skal gjøre byen stolt”. 

Etaten er i utvikling og står foran store oppgaver innen drift og vedlikehold av byggene. I den forbindelse søker vi etter en ny byggforvalter for innleide bygg i byggteknisk avdeling.

Som byggforvalter for innleide bygg vil du få din egen portefølje av eiendommer og bygg som du vil ha et overordnet forvaltningsansvar for. Du vil bl.a. bistå vår eiendomsavdeling i innleieprosessene i skjæringspunktet mellom kommunale leietakere og private utleiere. Delta i evaluering av ulike tilbud av bygg og lokaler ved innleie, og påse at kommunens og våre leietakeres behov er dekket. Sikre at alle kravspesifikasjoner, lov og forskriftskrav er oppfylt i forbindelse med utleiers ombygginger i leide bygg.
Etaten innehar bred fagkompetanse innen byggforvaltning.  

Arbeidsoppgaver:

  • Være etatens representant overfor de ulike byggeiere og leietakerne i innleide bygg
  • Overordnet budsjettansvar for vedlikeholdstiltak på innleide bygg
  • Ansvar for forvaltning av porteføljen innleide bygg
  • Utarbeide planer for vedlikehold og utvikling for egen portefølje
  • Ansvar for å beskrive krav og funksjoner for nye innleiebygg og kontrollere at alle søknader og godkjenninger foreligger sammen med eiendomsavdelingen
  • Være etatens representant overfor byggeiere ved ombygginger og tiltak for å ivareta leietaker sine behov
  • Ansvar for å beskrive og prosjektere tiltak og prosjekt som utføres av etaten på innleide bygg
  • Være etatens representant i større byggeprosjekter på innleide bygg i regi av Etat for utbygging
  • Være byggeiers representant for porteføljen innleide bygg opp mot andre byrådsavdelinger, tilsynsmyndigheter osv.
  • Oppfølging av garanti og reklamasjonssaker på innleiede bygg
  • Bidra til en god miljø- og sikkerhetskultur i EBE
  • Arbeide for kontinuerlig forbedring i fagområdet og interne prosesser

Kvalifikasjoner:

  • Ingeniørutdanning eller bachelorgrad innen byggfag eller annen relevant høyskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå
  • Stort engasjement for verdibevarende og verdiøkende vedlikehold av eiendomsmasser
  • Relevant erfaring fra byggebransjen som eiendomsforvalter, arkitekt, rådgiver eller utførende vektlegges
  • Ønskelig med kompetanse innen eiendomsforvaltning, byggfag, eller tekniske fag
  • Gode kunnskaper i sentrale lov- og regelverk og forskrifter innen fagområdet er en fordel
  • Gode digitale ferdigheter
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter i norsk
  • Utdannelse fra utlandet må være godkjent av NOKUT
  • Førerkort kl B er en fordel
 

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som er analytisk, systematisk, initiativrik, ansvarsfull og som bidrar til et godt arbeidsmiljø. Du bør være en person som er serviceinnstilt, tillitsvekkende og innehar gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper. Du har gode evner til å skape gode relasjoner internt og eksternt.

Du må ha god evne i å arbeide både selvstendig og i teamarbeid. Hos oss må du evne å jobbe langsiktig, men likevel klare å «snu deg rundt» og ta raske beslutninger når det er nødvendig. Du må trives i et hektisk miljø med et bredt spekter av arbeidsoppgaver.   

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling i en innovativ organisasjon med stort samfunnsansvar
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger samt boliglånsordning
  • Moderne og aktivitetsbasert arbeidsplass midt i Bergen sentrum med godt kollektivtransporttilbud
  • Velferdstilbud, treningsrom, gratis innendørs sykkelparkering m.m.
  • Trygghet i ansettelsen hos en solid og stabil arbeidsgiver
  • Meningsfullt samfunnsoppdrag i arbeidet med å ta vare på flotte og viktige eiendommer i Bergen kommune
  • Engasjerte og dedikerte medarbeidere   
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4855474
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.11.2022