Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
15.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3983513Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 16.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Byggesaksbehandlere
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Plan- og bygningsetaten har som mål å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunenes plan og eiendomsregister og kartbaser er også vårt ansvarsområde. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi har ca 240 medarbeidere fordelt på fem fagavdelinger. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Brunes gate 12.
Byggesaksavdelingens består av til sammen 39 ansatte fordelt på 3 seksjoner. Vi har et av landets største fagmiljø på byggesaksfeltet. Våre oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon vedrørende plan- og bygningsloven. Vi har ledig 4-5 stillinger som byggesaksbehandler. For en av stillingene søker vi en person som (i tillegg) skal ha hovedansvar for faglige avklaringer/utredninger, prosedyrer, vedlikehold/oppgradering av fagbibliotek, veiledningsmateriale m.v.
Vi søker medarbeidere med interesse for utvikling og forbedring. Du har gode fagkunnskaper og stort engasjement innenfor bærekraftig byutvikling, arkitektur, klima og miljøtiltak. Du er fortrinnsvis arkitekt/ingeniør/jurist innenfor fagområdet bygg og anlegg. Stillingene byr på mange interessante utfordringer innen byggesakssaksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid med andre fagmiljø.
Arbeidsoppgaver:
- Behandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven, veiledning og oppfølging av kunder- Samarbeid og kompetanseutveksling med etatens øvrige fagavdelinger.
Spesielt for 1 stilling:
- Forbedringsarbeid knyttet til prosedyrer og fagbibliotek
- Ansvar for utarbeiding av veiledningsmateriale og faglige avklaringer
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå. Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse- Fordel med erfaring fra saksbehandling og god kjennskap til plan- og bygningsloven, byggesaksforskriften og byggteknisk forskrift
- Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
Spesielt for 1 stilling:
- Fordel med erfaring fra arbeid med kunnskapsbibliotek eller tilsvarende, samt veiledningsmateriale og utredninger
Personlige egenskaper:
- Motivert til å jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø med høyt tempo og fokus på bærekraftig arkitektur og byutvikling.
- God formidlings- og samarbeidsevne i møte med kunder, kolleger og samarbeidsparter
- Løsningsorientert og målrettet
- Strukturert
- Du er fleksibel og villig til å ta i et tak når det trengs
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale- Gunstig pensjonsordning
- Gode og fleksible arbeidstidsordninger
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Unik kompetanse i et godt arbeidsmiljø
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
15.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3983513Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 16.07.2021