Ledig stilling

Færder kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Ønsker du en spennende jobb i et trivelig arbeidsmiljø med høyt kompetansenivå? Da kan det være aktuelt å søke jobb som byggesaksbehandler ved Virksomhet for byggesak og geodata i Færder kommune. Vi skal erstatte folk som går over i andre stillinger og i tillegg øke staben, og har derfor ledig 2 faste fulltids-stillinger og 2 vikariater.

Færder kommune er en skjærgårdskommune med større øyer – Nøtterøy, Tjøme og Hvasser - og mange mindre øyer, holmer og skjær.  Kommunen har i overkant av 27.000 innbyggere, ca. 12.500 boliger og 3250 fritidsboliger i kommunen. Det er et attraktivt sted i stadig utvikling som gir et høyt aktivitetsnivå.

Avdeling for byggesak behandler saker etter plan- og bygningsloven. En lang og attraktiv strandlinje gir oss meget spennende byggesaker. I tillegg har kommunen noen større utviklingsområder og eksisterende bebyggelse som gir en stor spennvidde i type byggesaksbehandling.

Vi har et godt arbeidsmiljø på Gipø, sentralt på Nøtterøy. Avdelingen består i dag av to fagkoordinatorer og ni byggesaksbehandlere. Vi har bred faglig sammensetning med bl.a. jurister, arkitekter, en landskapsarkitekt, naturviter, landskapsplanlegger, ingeniør, tømrer og eiendomsmegler. Vi er kunnskapsrike og vår målsetting er å være rettferdige, forutsigbare, serviceinnstilte og imøtekommende.

 

Hovedarbeidsområder/arbeidsoppgaver:

  • Behandle bygge- og delesaker, herunder dispensasjonssaker, etter plan- og bygningsloven.
  • Informere, veilede og yte service til publikum.
  • Forberede saker til politisk behandling.
  • Klagebehandling.
  • Andre oppgaver som tilligger avdelingen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Alle er velkomne til å søke, herunder nyutdannede og særlig kandidater med mulighet til å behandle krevende juridiske saker.
  • Aktuell utdanning er fra teknisk fagskole, høgskole eller universitet med relevans for arbeidsoppgaver innen byggesak og fysiske omgivelser. Lang erfaring fra byggesak og/eller personlig egnethet kan kompensere for utdanningskravet.
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven
  • Personlig egnethet er viktig

 

Egenskaper:

  • Strukturert.
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i en hektisk hverdag.
  • Effektiv og nøyaktig.
  • Selvstendig.
  • Løsningsorientert og serviceinnstilt.
  • Sosiale ferdigheter med gode samarbeidsevner og kommunikasjon internt og eksternt.
  • Tillitsvekkende og respektfull overfor så vel kollegaer som eksterne parter.

 

Vi tilbyr:

  • Faglig sterke og engasjerte kollegaer.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter avtale.
  • God offentlig pensjonsordning.

 

Registrering og søknad:

For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.

Vitnemål og attester kan vedlegges det elektroniske søknadsskjemaet, eller eventuelt tas med til intervju.

Nærmere opplysninger: Fung. virksomhetsleder Ingunn M. Kjærstad tlf: 95778061.

Færder kommune er en arbeidsplass preget av mangfold. Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke.