• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5731550
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 07.05.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du bidra til samfunnsutviklingen? Søk på fast stilling som byggesaksbehandler.

Bærum kommune er i sterk utvikling med urbanisering, transformasjon og fortetting i knutepunkt og langs banetraséer, samtidig som det pågår store prosjekter innen bane og vei. «Mangfoldig, grønn og urban» er føringer for vårt arbeid med byutvikling, regulering og byggesaksbehandling. Høyere urban tetthet stiller krav til styring av kvalitet og helhet. Vår klimastrategi, arkitektur- og byformingsstrategi og samarbeid med FutureBuilt sikter mot ambisiøse arkitektur- og miljøløsninger. Vi forvalter samtidig verdier knyttet til strandsone, kulturlandskap og marka, og er en kommune med stort utbyggingspress.

Vi er stolte av våre tjenester og søker stadig mot forbedring og utvikling av arbeidsprosesser og produkter. Vi legger vekt på tverrfaglig tilnærming, samarbeid og deling.

Tjenestestedet Byggesak har ansvar for byggesaker og veiledning.
Stillingen er i byggesaksavdeling 2 ved Tjenestested Byggesak, som i dag består av 11 medarbeidere.

Avdeling 2 har ansvar for behandling av følgende søknader:

  • Saker med dispensasjon fra plan
  • Saker i strandsonen
  • Større utbygging/felt

Byggesak inngår i plan- og bygningstjenesten sammen med avdelingene for områdeutvikling, regulering, geodata og miljø- og planadministrasjon. Vi er til sammen ca. 95 medarbeidere og holder til sentralt i Sandvika med kort vei til et godt kollektivtilbud, handel og tjenester mm.

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyere utdanning fra universitet eller høyskole med relevant fagkrets, fortrinnsvis som arkitekt, sivilingeniør, ingeniør, landskapsarkitekt, jurist eller med annen plan-/byggfaglig kompetanse
  • Du behersker norsk på et høyt nivå, både skriftlig og muntlig
  • Det er en fordel om du har erfaring med plan- og byggesaksbehandling, relevant arbeidserfaring blir tillagt vekt
  • Du har kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter og kjennskap til offentlig forvaltning

Personlige egenskaper:

  • Kundeorientert og omgjengelig
  • Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
  • Gode formidlingsevner
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team
  • Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Faglig utfordrende og interessante oppgaver
  • Et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for faglig utvikling
  • Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Tilgang på elbil og el-sykkel i jobb
  • Offentlig tjenestepensjon
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5731550
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 07.05.2024