Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Røros kommune

Byggesaksbehandler

Byggesaksbehandler 100% fast stilling

Vi har ledig en 100 % fast stilling som byggesaksbehandler ved avdeling for plan og miljø.

Vi søker etter en engasjert medarbeider med interesse for byggesak som kan styrke det gode laget vårt, og som ønsker spennende arbeidsoppgaver. 

Om stillingen

I jobben som byggesaksbehandler får du være med å opprettholde utvikling og utbygging i kommunen.

Du vil få utfordret fagligheten din i mange spennende og utfordrende grensesnitt med de kulturminneverdier som Røros har mot moderne samfunnsutvikling.

Om oss i avdeling plan- og miljø

Avdelingen har ansvaret for byggesak, arealforvaltning, kart og oppmåling. Vi er opptatt av utvikling og bygging av kompetanse. Vi skal være i førersetet og levere tjenester av høy kvalitet, og finne løsninger for framtida for samfunnet vårt. Vi er tre planleggere, to oppmålere, to byggesaksbehandlere, kartansvarlig og avdelingsleder som jobber sammen tverrfaglig og helhetlig. Avdelingen en del av virksomheten Tekniske områder.  

Vaerien vuelie / Pulsen i fjellet er visjonen vår

For oss betyr visjonen at pulsen varierer i takt med endringer i og utenfor kommunen. Vi vil at engasjement og stolthet pulsere gjennom hele organisasjonen. Vi jobber hele tiden for å bli bedre som kommune, som kollegafelleskap og som enkeltmennesker. Oppgavene dine kan utvikle seg over tid ut fra din kompetanse, dine interesser og behovene våre.

Nå søker vi deg som har lyst til å styrke laget vårt.

Kvalifikasjoner
  • høyere utdanning.  Relevant erfaring innenfor byggesak eller relevant yrkeserfaring kan veie opp for manglende formell utdannelse
  • ønskelig med erfaring fra Gisline som arbeidsverktøy og bestått matrikkelførerkurs
  • ønskelig med ingeniør med erfaring innenfor privat eller offentlig sektor
  • ønskelig med førerkort klasse B 
Arbeidsoppgaver og ansvar
  • behandling av utslippssøknader og klagebehandling
  • tilsyn med utslipp/forurensning
  • fakturering, adressering og matrikkelføring
  • mottakskontroll i saker etter plan- og bygningsloven
  • behandling av delingssøknader, byggesøknader og dispensasjonssøknader
  • tilsyn og ulovlighetsoppfølging 
Personlige egenskaper
  • evne til å jobbe systematisk og strukturert
  • kunne takle høyt arbeidspress i perioder
  • evne til å arbeide selvstendig og målrettet
  • evne til å kommunisere og samarbeide
  • god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk, minst tilsvarende B1 på norskprøve for voksne innvandrere. Kandidater som ikke oppfyller kravet kan vurderes hvis de forplikter seg å avlegge prøven innen en avtalt frist.
Vi kan tilby
  • solid tverfaglig og sosialt arbeidsmiljø
  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidstid
  • kommunal avtale med treningssenter
  • gode pensjons- og forsikringsordninger

Flytter du til Røros, så kan vi hjelpe deg å finne en bolig.

Har du behov for mer informasjon?

Du kan lese mer om søknadssystemet vårt på kommunens nettside under «Ledige stillinger». Hvis du har spørsmål som du ikke har fått svar på i annonsen kan du ta kontakt med personene oppgitt i sidemargen. Les gjerne mer om oss på roros.kommune.no.