• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4704181
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 20.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi bygger byen sammen!

Sandnes er en pulserende kommune i sterk vekst, og ble nettopp kåret til "Norges mest attraktive by". Juryen uttalte at «de fikk inntrykk av at kommuneadministrasjon og politisk ledelse er synlige, tydelige og tilgjengelige, at samarbeidsevnene er gode, og linjene korte. Byen og politikken har maktet å kommunisere godt. Dette har vært viktig for involvering og engasjement og bidratt til å skape identitet, stedsfølelse og ny stolthet for byen».

Vi på Byggesak søker deg som byggesaksbehandler, og du vil bli en av 25 dyktige medarbeidere med et spredt spekter av faglige kvalifikasjoner og kompetanse.

Gjennom vår saksbehandling skal vi sikre innbyggerne god bokvalitet og gode uteområder. Vi har fokus på brukertilfredshet og jobber aktivt med å ta i bruk nye digitale løsninger, for å gi best mulig service for innbyggerne og godt verktøy for saksbehandlerne.

Byggesak holder til i flotte og moderne lokaler i rådhuset, som ligger ved sjøkanten innerst i Vågen - midt i sentrum. Togstasjonen og bussterminalen ligger få minutter unna.

Vi ser frem til å høre fra deg!

  

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter plan- og bygningsloven
  • Saksforberedelse til politiske utvalg
  • Informasjon og veiledning til privatpersoner, firma og andre myndigheter
  • Kontakt og samarbeid med andre myndigheter og andre avdelinger i kommunen

Kvalifikasjoner:

  • Høyere akademiskutdanning fortrinnsvis arkitekt, jurist, ingeniør, eller sivilingeniør 
  • Erfaring fra saksbehandling etter plan- og bygningsloven er en fordel
  • Erfaring fra arbeid i byggebransjen vil bli vektlagt
  • Du må være god til å kommunisere på norsk både muntlig og skriftlig
  • Søker med annen relevant bakgrunn/erfaring innen de aktuelle fagområder kan bli vurdert.

Personlige egenskaper:

  • God evne til kommunikasjon internt og eksternt
  • Flink til å prioritere og å arbeide effektivt i en travel hverdag
  • Du er faglig dyktig
  • Du har interesse og entusiasme for fagområdet plan- og byggesak 
  • Du er initiativrik og evner å omsette det i handling.  
  • Du har gode samarbeidsevner 
  • Du er løsnings- og resultatorientert
  • Du jobber strukturert og selvstendig, og er positiv og engasjert

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Varierte og krevende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig utvikling
  • En arbeidsplass som verdsetter høy kompetanse og ser verdien av etter- og tilleggsutdanning
  • Bred kontakt både innad mot andre medarbeidere, og utad mot publikum og andre fagmiljøer
  • Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Opplæring/veiledning/kursing
  • Bil og sykkel til bruk ved møter, befaringer mv.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2022
  • Stillingstype
    Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4704181
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 20.07.2022