• Företag
    Birkenes kommune
  • Ansökningstiden
    14.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4760, BIRKELAND
    BIRKENES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4702333
  • Se här för andra jobb från Birkenes kommune
  • Uppdaterad 16.07.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Birkenes kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Vi søker etter en engasjert og faglig dyktig person til stillingen som byggesaksbehandler innen enhet teknisk forvaltning og drift i Birkenes kommune. Enheten består i dag av 6 team, hvor stillingen som byggesaksbehandler inngår i team plan og utvikling.

Enhet teknisk forvaltning og drift ivaretar fagene plan- og byggesak, natur og miljø, renholdstjeneste, vaktmestertjeneste, vei, vann og avløp og felles tekniske tjenester innen fagene geodata, oppmåling, eiendomsskatt og jord- og skogbruk. For felles tekniske tjenester er Birkenes kommune vertskommune for et samarbeid med Lillesand kommune.

Arbeidsoppgaver:

Som byggesaksbehandler er det søknadsbehandling og veiledning som står i fokus. Forhåndskonferanser, møter, befaringer og å skrive politiske saksfremlegg er en del av hverdagen. Arbeidsdagene kan være travle, du møter mange forskjellige mennesker ig får jobbe med mange ulike byggeprosjekter.

Hovedoppgaver oppsummert:

  • Saksbehandling etter plan- og bygningsloven.
  • Klagesaksbehandling.
  • Tilsyn og ulovlighetsoppfølging.
  • Dialog med eksterne aktører som innbyggere, konsulenter og regionale myndigheter.
  • Utarbeidelse av saksfremlegg til politisk behandling.
  • Informere, veilede og yte service til publikum innenfor fagområdet.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor innen relevante fagområder. Dokumentert erfaring innenfor fagfeltet kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Relevant praksis fra offentlig sektor er et stort pluss.
  • Fordel med kunnskap om byggeprosesser og juridiske problemstillinger.
  • Kjennskap til PBL og forvaltningsloven.

Personlige egenskaper:

  • Du må være trygg, imøtekommende og strukturert.
  • Må kunne arbeide selvstendig, være løsningsorientert og ha gode samarbeidsevner.
  • Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med en hektisk arbeidshverdag.
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Personlig egnethet for stillingen, engasjement og et ønske om å bidra til utvikling av kommunen vektlegges.

Vi har et godt arbeidsmiljø og håper du prioriterer å bruke litt tid sammen med oss. Faglig engasjement og godt humør er viktig for oss!

Vi tilbyr:

  • En god arbeidsplass med et godt, inkluderende arbeidsmiljø.
  • Mulighet til å jobbe med spennende oppgaver i et kompetent og tverrfaglig miljø.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Ansettelse på kommunale vilkår med medlemskap i KLP.
  • Tiltredelse snarest.
 

  • Företag
    Birkenes kommune
  • Ansökningstiden
    14.08.2022
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4760, BIRKELAND
    BIRKENES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4702333
  • Se här för andra jobb från Birkenes kommune
  • Uppdaterad 16.07.2022