Detaljer

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    20.10.2020
  • Sted:
    TRONDHEIM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TRØNDELAG
  • Arbeidssted:
    TRONDHEIM
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3191538
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Byggesaksbehandler

Ved Byggesakskontoret er det ledig to faste 100 prosent stilling som byggesaksbehandler. Ut fra behov kan ytterligere en stilling vurderes.

Byggesakskontoret er en kommunal enhet innen virksomhetsområdet Byutvikling, underlagt kommunedirektøren. Enheten har ansvaret for behandling av bygge- og delesaker, klage- og ulovlighetssaker, tilsynsvirksomhet samt kundeveiledning i henhold til plan- og bygningsloven. Byggesakskontoret består i dag av ca. 50 ansatte - saksbehandlere, tilsynsførere, jurister og administrativt ansatte. 

Arbeidsoppgaver
Byggesakskontoret har ansvar for bygge- og delesaksbehandlingen i Trondheim kommune og gjennom arbeidet her vil du ta stilling til mange ulike byggesøknader og føre tilsyn ved behov. Du får være med på å påvirke kvaliteten i det bebygde og ubebygde miljøet gjennom det som skjer i kommunen og holde deg faglig oppdatert på plan- og bygningslovgivningen. Ved behandling av bygge- og delesaker er blant annet estetikk, vurdering av tomtas topografi og egnethet, universell utforming, energi og miljø samt brannsikkerhet viktige vurderingstema. Samtidig er god informasjon og veiledning til publikum svært viktig. Vi bruker eByggesak som vårt digitale verktøy i saksbehandlingen.

Som byggesaksbehandler skal du fortløpende behandle innkomne søknader i byggesaker, samt føre tilsyn med mottatte søknader og med foretakene på byggeplassen. De konkrete arbeidsområdene for stillingen vil bestemmes gjennom en avveining av søkerens kompetanse, interesseområde og kontorets behov.
Kvalifikasjoner
  • Utdanning fra høyskole- eller universitet innen landskapsarkitektur og arkitektur, byggtekniske fag, energi eller miljø. Annen tilsvarende relevant utdanning kan bli vurdert.
  • God kompetanse innen IT vil være en fordel.
  • Søkere må kunne snakke og skrive godt norsk og ha god formidlingsevne.
  • Nyutdannede oppfordres til å søke.
Personlige egenskaper
  • Vi søker medarbeidere som er selvstendige, beslutningsdyktige og samtidig har gode samarbeidsevner.
  • Vi er opptatt av profesjonell kundebehandling og god kommunikasjon med publikum.
  • Vi legger vekt på faglig engasjement, initiativ, godt humør samt god muntlig- og skriftlig fremstillingsevne.
  • Arbeidsoppgavene er mange samtidig som det er korte frister og vi har behov for medarbeider med høy arbeidskapasitet.
Vi tilbyr
  • Høyt tempo, varierte og interessante arbeidsoppgaver - både innen saksbehandling og tilsynsvirksomhet.
  • Nært samarbeid med et bredt fagmiljø som bidrar til bedre bygg, mer seriøs byggebransje og god byutvikling.
  • Stillingen gir mulighet for faglige utfordringer og vekst. 
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler.
  • Kommunens pensjons- og forsikringsordninger.
  • Fleksibel arbeidstid.