• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3375143
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 15.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Byggeleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Prosjektenheten - realisering av spennende prosjekter
Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, samt grønt i form av turveier, parker og gravplasser. Vi er 30 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg. Vår prosjektomsetning er på ca. 250 mill. kr. pr. år.
Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet og miljø, har rutiner og maler som veileder ved gjennomføring av prosjekter. I vårt prosjektarbeid benytter vi gode verktøy til f.eks. økonomistyring og samhandling med kontraktsparter.

Byggeleder Vann og avløp
Avdelingen Vann og avløp ledes av en avdelingsleder. Avdelingen består av 10 prosjektledere og 2 byggeledere. VA står foran store og spennende prosjekter og derfor ønsker vi å utvide med en erfaren byggeleder.
Arbeidsområde blir hovedsakelig innen VA- og infrastrukturprosjekter inkludert reetablering av vei, park og torg etterpå.
Relevant faglig erfaring som byggeleder innen vann, avløp, overvann og annen teknisk infrastruktur som ligger i bakken er ønskelig. Vi søker en byggeleder som ønsker å levere kvalitet og som kan være med på å videreutvikle avdelingen og enheten som en profesjonell byggherreorganisasjon.
Førerkort i klasse B er påkrevd og per i dag forventes det at byggeleder stiller med egen bil mot årlig godtgjørelse og kilometergodtgjørelse. Kommunen stiller en p-plass til disposisjon.

Arbeidsoppgaver
  • Tett samarbeid med prosjektleder i alle faser
  • Oppfølging av entreprenørenes gjennomføring i forhold til kvalitet, HMS, SHA mm.
  • Oppfølging av berørte parter i anleggsfasen
  • Koordinering av diverse grensesnitt i anleggsfasen
  • Oppfølging ved avslutning av entrepriser
Kvalifikasjoner
  • Ingeniør/bachelor eller håndverkerutdanning innenfor relevante fagområder
  • Arbeidserfaring fra prosjektarbeid innen VA og teknisk infrastruktur vil bli vektlagt
  • Relevant erfaring fra byggherre- eller entreprenørvirksomhet er ønskelig
  • Førerkort i klasse B
  • Gode norskkunnskaper
Personlige egenskaper
  • Er tydelig og kommuniserer godt
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Er engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner  

Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr
  • Spennende og varierte oppgaver blant faglig dyktige medarbeidere
  • Lokaler sentralt i Sandvika
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3375143
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 15.01.2021