Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trøndelag fylkeskommune

Brukerkoordinator

Offentlig forvaltning

SEKSJON EIENDOM
Seksjonen forvalter en eiendomsmasse på ca. 500 000 kvm. Eiendommene består i hovedsak av 32 videregående skoler hvorav 8 i Trondheim. I tillegg kommer tannklinikker, utleiebygg-administrasjonsbygg samt infrastruktur for kollektivtrafikk.
Seksjonen har 4 team med til sammen ca 80 tilsatte både i Steinkjer og Trondheim med ansvar for eiendomsutvikling og -forvaltning, prosjektutvikling og -ledelse samt drift og vedlikehold.  Vi er i gang med et omfattende utbyggingsprogram innen videregående skoler og anlegg for kollektivtrafikken. I tillegg vil deler av eksisterende bygningsmasse oppgraderes løpende med fokus på energi - og miljøbruk

BRUKERKOORDINATOR 

Vil du være med å realisere fremtidens skole i Trøndelag Fylkeskommune?
Team utbygging er del av seksjon eiendom og jobber med å skape gode rammer for opplæringen i de videregående skolene i Trøndelag ved å realisere politiske vedtak knyttet til skolebygg. Teamet ivaretar fylkeskommunens byggeprosjekter, med hovedvekt på skolebygg, fra planlegging til ferdig overlevert bygg.  Teamet består av prosjektledere og brukerkoordinatorer og skal ivareta Trøndelag fylkeskommunens rolle som byggherre.
 
Fylkeskommunens arbeid med skolebyggprosjekter krever flere koordinatorer med kompetanse om prosessledelse og med fordel kjennskap til videregående skole og gjennomføring av byggeprosjekt. Brukerkoordinator i byggeprosjekt ivaretar nødvendig kobling mellom prosjektleder og brukerorganisasjon, slik at den politiske bestilling kan realiseres i prosjektet. Til stillingen ligger det praktiske ansvaret for brukerinvolvering samt organisering og dokumentasjon av brukerprosessen. 

Vi søker etter 2 brukerkoordinatorer, fortrinnsvis en med tjenestested Steinkjer og en i Trondheim. Stillingsinnplassering vil avhenge av utdanningsbakgrunn

Arbeidsoppgaver:

  • Oppgaver innen organisering, koordinering og utvikling av brukerprosesser gjennom prosjektfaser fra planlegging til ferdig overlevert bygg
  • Inspirere og utfordre brukerne gjennom en prosess som legger til rette for utvikling, modning og eierskap
  • Ansvarlig for å avklare og dokumentere brukernes behov gjennom en dialogbasert prosess
  • Strukturere informasjonen fra brukerprosessen inn mot byggeprosjektet
  • Evaluering og oppfølging av enheten etter ferdig bygg er tatt i bruk. 

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjonskrav:

  • Utdanning på minimum bachelor nivå innen pedagogikk, prosessledelse, samfunnsfag, endringsledelse, kunnskapsledelse eller andre relevante fagområder. Relevant erfaring kan oppveie for formell utdanningsbakgrunn
  • Erfaring fra endrings- og utviklingsprosesser

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Kjennskap til studieforberedende og yrkesfaglige utdanningsprogram i videregående opplæring
  • Kjennskap til offentlig forvaltning
  • Prosjekt- og prosessledelse
  • Erfaring med prosjektarbeid i store og komplekse organisasjoner
  • Erfaring med arbeid knyttet til byggeprosjekt

Personlige egenskaper:

Aktuelle kandidater er:

  • i stand til å lede arbeid med mange aktører
  • strukturert og ryddig
  • prosessorientert og analytisk
  • en god lytter
  • fleksibel med gode kommunikasjonsevner
  • en god lagspiller
  • motivert for stillingen

Vi tilbyr:

  • Utviklende arbeidsoppgaver i et miljø med høy faglig kompetanse og tverrfaglighet
  • Lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med lov, reglement og avtale