Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Brenner du for digital samhandling i helsesektoren?

Offentlig forvaltning

Er du interessert i å jobbe med integrasjoner og digital samhandling i Helse Sør-Øst? Vil du være med på å forvalte tjenester som gjør det mulig for helsepersonell, pasienter og pårørende å kommunisere effektivt og trygt?  Da vil vi svært gjerne høre fra deg! 

Bli med på å sikre at livsviktig informasjon kommer fram til de som trenger det, når de trenger det. 

I avdeling for Integrasjoner og samhandling har vi et stort og kompetent fagmiljø med ansvar for å utvikle, forvalte og overvåke integrasjoner på integrasjonsplattformene i Helse Sør-Øst. Hver dag skal over en million meldinger flyte effektivt mellom ulike fagsystem og applikasjoner, både internt i helseforetakene, til og fra eksterne samhandlingsparter og nasjonale e-helseløsninger.

I Enhet for integrasjonsforvaltning har vi nå et ledig vikariat, og vi håper at nettopp du vil søke. Du vil være med å sikre at informasjon som er avgjørende for pasientbehandling kommer fram til dem som trenger den når de trenger den, gjennom å overvåke elektronisk meldingstrafikk gjennom DIPS Messagebroker MUI. Du vil samarbeide med andre enheter i Sykehuspartner, ansvarlige for ulike fagsystemer ved helseforetakene, samt leverandører og eksterne virksomheter.

Arbeidssted vil være ven en av våre lokasjoner, fortrinnsvis Porsgrunn, Skøyen eller Gjøvik.

 

Kvalifikasjoner:

Studier innen IT eller IT-relaterte studier på bachelor eller masternivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for krav om utdanning.

  • Teknisk kompetanse/forståelse
  • God forståelse for informasjonsteknologi og evne til helhetlige vurderinger
  • Kunnskap om elektronisk meldingsutveksling (edi)
  • Forståelse for pasient og personsikkerhet
  • Kjennskap til ITIL og Service Management
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
  • Det er en forutsetning at man behersker norsk
  • Det kan være en fordel med innsikt i kliniske prosesser og kjennskap til DIPS

Karakterer og vitnemål legges ved via Vitnemålsprtalen

Personlige egenskaper:

  • Engasjert
  • Strukturert, selvstendig og løsningsorientert
  • Samarbeider og kommuniserer godt med ulike yrkesgrupper
  • Kundeorientert
  • Har et stort engasjement for IKT i helsesektoren

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende stilling i et hyggelig og faglig utfordrende kompetansemiljø
  • Mulighet for kompetanseutvikling
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Avtale om delvis hjemmekontor
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.