• Företag
    Bardu kommune
  • Ansökningstiden
    23.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6033561
  • Se här för andra jobb från Bardu kommune
Ledigt jobb

Bardu kommune

Brannsjef

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bardu kommune har ledig fast stilling som brannsjef i et flerkommunalt brannsamarbeid mellom kommunene Bardu, Salangen og Lavangen om beredskap og forebygging. Bardu kommune har kasernert brannvesen som suppleres av deltidsmannskap. Det er en spennende og interessant stilling i en kommune tuftet på visjonen "trivsel og kvalitet i friske omgivelser". Vi søker deg som har lyst, vilje og evne til å tenke kvalitet, endring og utvikling - og som ønsker å være med å gjøre en forskjell. Forsvaret planlegger stor utbygging i Bardu kommune og det vil også påvirke brann og redning. Bardu Brann og Redning har også en samarbeidsavtale med forsvaret. 

 Beskrivelse

Brannsjefen har fag-, økonomi-, og resultatansvar for avdelingen, og har også personalansvar. Brannsjefen er ansvarlig for at arbeid planlegges, utføres og organiseres etter gjeldende lover, forskrifter og regelverk. Du vil også ha ansvar for saksbehandling innenfor eget kompetanseområde og saksbehandling til kommunedirektøren og politiske utvalg. Brannsjef vil også være leder for Forebyggende avdeling

Krav til stillingen:

  • Oppfyller kravene i § 45 i forskrift om organisering, bemanning og utrustning av brann- og redningsvesen
  • Relevant ledererfaring

Hvem er du?

 Du er en utviklingsorientert leder som vil bistå til at brannstasjonen bevarer det gode, videreutvikler tjenestene og innoverer ved behov

  • Du trives med å jobbe sammen med andre, og du klarer å få de du jobber med til å jobbe sammen på en god måte.
  • Du har god kjennskap til og interesse for ansvarsområdene som ligger til stillingen
  • Du liker å gi råd, veilede og hjelpe andre, og er god til å skape relasjoner.
  • Du er trygg og rolig i vanskelige situasjoner, og klarer å stå i faglig uenighet
  • Du klarer å jobbe helhetlig, selvstendig og har høy gjennomføringsevne
  • Du er omgjengelig, trygg og tydelig og samarbeider godt med flinke fagfolk i et tverrfaglig miljø
  • Du har forståelse og respekt for å arbeide i skjæringspunktet mellom administrasjon og politikk
  • Du har kjennskap til økonomi og ressursstyring
  • Du er et forbilde for ledere og medarbeidere i organisasjonen

 Det vil bli lagt stor vekt på søkerens personlige egenskaper.

 Vi tilbyr

  • Tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • Du vil få delegert ansvar jf. kommunedirektørens delegasjon og lovens rammer, og vil ha ansvar for personalet, økonomien og resultatene.
  • Du vil oppleve utfordrende oppgaver, og du får muligheter for å utvikle og sette ditt preg på fagområdet
  • Selv om du har ansvaret for din egen virksomhet, vil du få støtte fra de andre enhetene, fra personal- og økonomiavdelingen, eller fra andre når du trenger det.
  • Et godt arbeidsmiljø med trivelige kollegaer.
  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • mulighet for trening i arbeidstiden

Generelt

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i Easycruit.  Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.

 Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no  Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

Discover Bardu | Discover Bardu | By Bardu kommune | Facebook

 

  • Företag
    Bardu kommune
  • Ansökningstiden
    23.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6033561
  • Se här för andra jobb från Bardu kommune