• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4881066
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Brannsjef

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bardu kommune har ledig fast stilling som brannsjef i interkommunalt brannsamarbeid mellom kommunene Bardu, Salangen og Lavangen om beredskap og feiing. Bardu kommune har kasernert brannvesen som suppleres av deltidsannskap. Det er en spennende og interessant stilling i en kommune tuftet på visjonen "trivsel og kvalitet i friske omgivelser". Vi søker deg som har lyst, vilje og evne til å tenke kvalitet, endring og utvikling - og som ønsker å være med å gjøre en forskjell.

 Beskrivelse

Brannsjefen har fag-, økonomi-, og resultatansvar for avdelingen, og har også personalansvar. Brannsjefen er ansvarlig for at arbeid planlegges, utføres og organiseres etter gjeldende lover, forskrifter og regelverk. Brannsjefen har ansvar for saksbehandling innenfor eget kompetanseområde og saksbehandling til kommunedirektøren og politiske utvalg.

Krav til stillingen:

  • Oppfyller kravene i § 45 i forskrift om organisering, bemanning og utrustning av brann- og redningsvesen
  • Relevant ledererfaring

Hvem er du?

 Du er en utviklingsorientert leder som vil bistå til at brannstasjonen bevarer det gode, videreutvikler tjenestene og innoverer ved behov

  • Du trives med å jobbe sammen med andre, og du klarer å få de du jobber sammen med til å jobbe i lag på en god måte.
  • Du har god kjennskap til og interesse for ansvarsområdene som ligger til stillingen
  • Du liker å gi råd, veilede og hjelpe andre, og er god til å skape relasjoner.
  • Du er trygg og rolig i vanskelige situasjoner, og klarer å stå i faglig uenighet
  • Du klarer å jobbe selvstendig og har høy gjennomføringsevne
  • Du tør å si nei, men gjør det på en fin måte
  • Du er omgjengelig og trygg, og samarbeider godt med flinke fagfolk i et tverrfaglig miljø
  • Du har forståelse og respekt for å arbeide i skjæringspunktet mellom administrasjon og politikk
  • Du har kjennskap til økonomi og ressursstyring
  • Du er et forbilde for ledere og medarbeidere i organisasjonen
  • Du evner å tenke helhetlig, er selvstendig og arbeider målrettet

 

Det vil bli lagt stor vekt på søkerens personlige egenskaper.

 

Vi tilbyr

  • Du vil få lønn som leder iht i Hovedtariffavtalens kapitel 3.
  • Du vil få delegert ansvar jf. kommunedirektørens delegasjon og lovens rammer, og vil ha ansvar for personalet, økonomien og resultatene.
  • Du vil oppleve utfordrende oppgaver, og du får muligheter for å utvikle og sette ditt preg på fagområdet

Selv om du har ansvaret for din egen virksomhet, vil du få støtte fra de andre enhetene, fra personal- og økonomiavdelingen, eller fra andre når du trenger det.

 

 Generelt

Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk. Bardu kommune benytter internettbasert søkesystem, og søkere skal derfor registrere seg elektronisk med cv via link på Bardu kommunes hjemmeside.

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    05.12.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4881066
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune