• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    12.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5861836
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Boveileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Årstad søker en trygg boveileder som har stor arbeidskapasitet og ønsker å utgjøre en forskjell for innbyggerne i bydelen. 

NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har NAV Årstad rundt 250 ansatte, hvor 90 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  
Sosialtjenesten i NAV en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. Sosialtjenesten ved NAV Årstad er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering, Fellesfunksjoner, Mottak og Avklaring, Mulighetssenteret og NorA. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.

NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.

Kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med bachelor i sosialt arbeid / vernepleie eller sykepleie. Annen bachelor kan vurderes, dersom det er kombinert med erfaring fra arbeid med brukergruppen. 
  • Det kan være en fordel med videreutdanning i boligsosialt arbeid, rus/psykisk helse
  • Det er en fordel med erfaring fra miljøarbeid knyttet til rus og / eller psykisk helse
  • Kunnskap om gjeldende lovverk i NAV
  • Erfaring med både selvstendig arbeid og samhandling med andre
  • Krav om førerkort klasse B
  • Grunnleggende digital kompetanse og god struktur i arbeidet
  • Gode norskkunnskaper - muntlig og skriftlig
  • Krav om politiattest


Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som er en lagspiller med helhetsperspektiv, og som:
  • Er god til å bygge relasjoner, motivere og inspirere - samtidig som du er tydelig 
  • Jobber godt selvstendig og i team
  • Arbeider målrettet, nøyaktig, strukturert og effektivt
  • Er endringsvillig
  • Har stor og fleksibel arbeidskapasitet
  • Liker varierte utfordringer
  • Gode samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Bidrar til et positivt arbeidsmiljø

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et engasjert og trivelig arbeidsmiljø med gode og faglig dyktige kolleger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter gjeldene avtaleverk i Bergen kommune
  • En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    12.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5861836
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune