• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4147116
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 11.10.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Boligveileder, Nav Halden og Aremark

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden er Norges vakreste by, porten til Europa og Østfolds største kommune. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går. Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få  jobb i NAV-Halden vil du få kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt. Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle  arbeidslivet og byen vår i fellesskap.

NAV´s visjon er å gi mennesker muligheter. Alle våre medarbeidere skal være tydelig i møte med bruker. Vi skal være Tilstede og Løsningsdyktig.  Vi skal møte våre brukere og medarbeidere med Åpenhet, Tillit, Respekt og Redelighet

 

Beskrivelse av arbeidssted:

Vi har ledig et vikariat som boligveileder. NAV Halden - Aremark  har 88 ansatte med bred og variert utdanning- og erfaringsbakgrunn. Arbeidet ved kontoret består av å drive veiledning av mennesker med ulike behov, med tilhørende saksbehandling av ulike ytelser. Vi er en organisasjon i stadig utvikling som samarbeider bredt med andre aktører i markedet, både offentlig instanser og arbeidsgivere. Personlig utvikling, høy kompetanse og et trivelig arbeidsmiljø der vi gjør hverandre gode, er betegnende for NAV Halden – Aremark  som arbeidsplass.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Saksbehandling og kartlegging.
  • Råd og veiledning til kollegaer og tjenestemottakere.
  • Oppfølging i boligsaker

 

Kvalifikasjoner og utdanning:

Du må ha:

  • Bachelorgrad eller tilsvarende (minst 3 år) høyere utdanning, fortrinnsvis innen pedagogikk, samfunnsfag, medisin/helse/sosialfag, sosiologi. Relevant erfaring vil kunne kompensere for utdanningskravet

  • Erfaring fra arbeid med oppfølging og veiledning av menneske.

  • Gode kommunikasjonsevner

  • Evnen til å sette seg inn i, og benytte seg av en rekke ulike digitale verktøy 

Det ønskelig med:

  • Forståelse  av NAV sin rolle i samfunnet.

 

Personlige egenskaper: 

  • Være trygg i møte med mennesker i vanskelige livssituasjoner.
  • Må kunne skape tillit og gode relasjoner til brukere
  • Må kunne samarbeide godt med mange ulike instanser
  • Er positiv og liker å ta ansvar og prioritere i en hektisk hverdag
  • Være strukturert, løsningsorientert og målrettet, selv i krevende situasjoner.
  • Lojalitet i forhold til prosedyrer og planer rundt brukerne

  

Vi tilbyr:

Hos oss vil du få spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde og du vil få gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi har fleksibel arbeidstid og lønn i henhold til lov og avtaleverk

Pliktig medlemskap i gjeldende pensjonskasse

NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn ihht lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4147116
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 11.10.2021