Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
12.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0958, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4687194Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 29.06.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Oslo kommune
Boligkonsulent NAV Grorud
Offentlig forvaltning
Bydel Grorud har vel 27.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. I Bydel Grorud
jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. Saksbehandling av de økonomiske boligvirkemidlene og forvaltning av den kommunale boligmassen i bydelen er organisert under NAV-kontoret, i avdeling for Bolig, økonomi og fellestjenester.
Bydel Grorud deltar i Boligsosialt utviklings- og innovasjonsprogram (BOSin).
Har du stort engasjement for boligsosialt arbeid og trives med saksbehandling? Da kan dette være stillingen for deg! NAV-kontoret har ledig stilling som boligkonsulent med ønsket tiltredelse i august.
Arbeidsoppgaver:
- Gi informasjon, råd og veiledning om boligspørsmål til bydelens innbyggere
- Saksbehandle startlån, tilskudd, utbedringstilskudd og refinansiering
- Saksbehandle søknader om kommunal bolig, og bostøtteordninger ved behov
- Vurdere oppfølgingsbehov i forhold til bosetting og boplan
- Utforme boplan sammen med brukere
- Vakter i mottaket ang boligspørsmål
- Bidra til utvikling av det boligsosiale arbeidet i avdelingen
- Samarbeid med øvrige kommunale tjenester og andre samarbeidspartnere
- Tett samarbeid med brukerne
- Samarbeid med Boligbygg og ev delta på visninger og kontraktsmøter
- Listen er ikke uttømmende og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner:
- Bachelor i sosial-, samfunns-, økonomiske- eller juridiske fag, eller annen relevant utdanning på minimum bachelornivå
- Erfaring med saksbehandling og gjerne erfaring fra boligsosialt arbeid
- Ønskelig med erfaring fra boligkontor og/eller NAV
Personlige egenskaper:
- Stor arbeidskapasitet og evne til å tåle en til tider stressende arbeidshverdag
- Strukturert
- Høy grad av selvstendighet
- Gode samarbeidsevner
- Ansvar for å tilegne seg og anvende ny kunnskap
- Tilpasningsdyktig med en fleksibel innstilling til nye arbeidsoppgaver
- Serviceinnstilt
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver med gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Et spennende fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklingsorientert
- En bydel som er opptatt av utvikling og endring
- God pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
- Lønnstrinn 34 til 43 (kr 533 000 - 624 100 pr år) etter Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
12.07.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0958, OSLO
OSLO
Antall stillinger
1karriere-kode
4687194Se her for andre jobber fra Oslo kommune
- Oppdatert 29.06.2022