• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4687194
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Boligkonsulent                                    NAV Grorud

Offentlig forvaltning

Bydel Grorud har vel 27.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. I Bydel Grorud
jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. Økt sysselsetting er viktig for deltagelse i samfunnet og forebygging av fattigdom. Saksbehandling av de økonomiske boligvirkemidlene og forvaltning av den kommunale boligmassen i bydelen er organisert under NAV-kontoret, i avdeling for Bolig, økonomi og fellestjenester.

Bydel Grorud deltar i Boligsosialt utviklings- og innovasjonsprogram (BOSin).

Har du stort engasjement for boligsosialt arbeid og trives med saksbehandling? Da kan dette være stillingen for deg! NAV-kontoret har ledig stilling som boligkonsulent med ønsket tiltredelse i august.

Arbeidsoppgaver:

  • Gi informasjon, råd og veiledning om boligspørsmål til bydelens innbyggere
  • Saksbehandle startlån, tilskudd, utbedringstilskudd og refinansiering
  • Saksbehandle søknader om kommunal bolig, og bostøtteordninger ved behov
  • Vurdere oppfølgingsbehov i forhold til bosetting og boplan
  • Utforme boplan sammen med brukere
  • Vakter i mottaket ang boligspørsmål
  • Bidra til utvikling av det boligsosiale arbeidet i avdelingen
  • Samarbeid med øvrige kommunale tjenester og andre samarbeidspartnere
  • Tett samarbeid med brukerne
  • Samarbeid med Boligbygg og ev delta på visninger og kontraktsmøter
  • Listen er ikke uttømmende og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sosial-, samfunns-, økonomiske- eller juridiske fag, eller annen relevant utdanning på minimum bachelornivå
  • Erfaring med saksbehandling og gjerne erfaring fra boligsosialt arbeid
  • Ønskelig med erfaring fra boligkontor og/eller NAV

Personlige egenskaper:

  • Stor arbeidskapasitet og evne til å tåle en til tider stressende arbeidshverdag
  • Strukturert
  • Høy grad av selvstendighet
  • Gode samarbeidsevner
  • Ansvar for å tilegne seg og anvende ny kunnskap
  • Tilpasningsdyktig med en fleksibel innstilling til nye arbeidsoppgaver
  • Serviceinnstilt
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver med gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Et spennende fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklingsorientert  
  • En bydel som er opptatt av utvikling og endring
  • God pensjonsordning i Oslo Pensjonsforsikring
  • Lønnstrinn 34 til 43 (kr 533 000 - 624 100 pr år) etter Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0958, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4687194
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.06.2022