• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    30.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7030, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6169356
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
Ledigt jobb

Skatteetaten

Bli vår nye strategiske kommunikasjonsrådgiver 

Direktorater og tilsynsorgan

Er du en erfaren kommunikasjonsrådgiver som vil jobbe med endring og utvikling? Bli en del av kommunikasjonsstaben i divisjon Innkreving!

Vi gir kommunikasjonsfaglige råd til hele divisjonen, og bruker kommunikasjon som virkemiddel for å gi kraft og effekt til kjernevirksomheten vår. Du får bruk for alle disipliner innenfor hele kommunikasjonsfaget, og vil jobbe både strategisk og operativt.

Akkurat nå skjer det mye spennende hos oss. Vi jobber med Fremtidens innkreving, Norges største digitaliseringsprogram, som vil gjøre at vi kan jobbe på nye måter og tilby mer helhetlige tjenester for de som må gjøre opp for seg. Divisjon innkreving står også overfor en større organisatorisk omstilling, som medfører store endringer og mange muligheter. Vi trenger deg for å sikre at vårt budskap når ut på en effektiv måte. Bli med på laget og bidra til å forme vår organisasjon!

Når du søker på denne stillingen behøver du ikke skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd.

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som har en god teft for kommunikasjon og erfaring med å bruke det som et strategisk verktøy. Du har bistått ledere med å bruke kommunikasjon for å skape kraft og effekt av kjernevirksomheten. Du har innsikt i både tradisjonelle, digitale og sosiale kanaler, og vet hvordan de kan spille sammen. Du har en forståelse og interesse for samfunnsutvikling og politikk. Du ser muligheter, tenker utenfor boksen, og er både strategisk, operasjonell og kreativ.

Erfaring: Du har jobbet innen kommunikasjonsfeltet, helst fra en større offentlig virksomhet, og kan vise til erfaring med å gi råd, utforme innhold og bruke både digitale kanaler og møtearenaer for god kommunikasjon. Du er vant til å håndtere både små og store prosesser, og samarbeider godt med andre for å utvikle gode kommunikasjonstiltak.

Ferdigheter: Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, og god visuell fremstillingsevne.

Utdanning: Du har en kommunikasjonsfaglig utdanning eller tilsvarende med minimum bachelorgrad. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Utenlandske utdanninger og/eller grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.

Personlige egenskaper:

For å lykkes og trives hos oss er personlige egenskaper viktig, vi ser derfor etter noen som er gode på disse områdene:

Kommunikasjonsekspert: Du må være god på visuell og digital kommunikasjon, og bruke de riktige virkemidlene for ulike oppgaver.

Informasjonsformidling: Du må kunne forstå, forme og formidle komplekse budskap på en enkel måte, til ulike målgrupper.

Utviklingsorientert: Du må tilpasse deg raskt og trives med at hver dag er ulik. Et godt humør hjelper!

Problemløser: Du må evne å forstå folk, kunne etablere tillit og skape relasjoner på tvers av fagmiljøer.  Du forstår når kommunikasjon er en del av løsningen. 

Utforskende: Du må være nysgjerrig, like at svaret ikke er gitt på forhånd, og ha lyst til å lære nye ting.

Samarbeid: Du jobber godt sammen med andre og deler kunnskap med kollegaene dine. 

    Vi tilbyr:

    Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon med høy utviklingstakt som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

    Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

    Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

    Du blir ansatt som seniorrådgiver, med en årslønn mellom 750 000,- og 850 000.- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.

    Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden.


    Verdt å merke seg før du søker

    Vi tester KI: Skatteetaten har som mål å utnytte det fulle potensialet som ligger i digitalisering, og vi utforsker nå hvordan kunstig intelligens (KI) kan brukes i rekrutteringsprosesser. I den forbindelse vil flere av våre utlyste stillinger våren 2025 inngå i en masteroppgave om bruk av KI i rekruttering. Dette innebærer at vi vil bruke KI som støtteverktøy i deler av prosessen. Når du søker stillingen, vil du spurt om du ønsker å delta i prosjektet. Deltagelse er helt frivillig og forutsetter samtykke, og vil ikke påvirke din søknad. Skatteetaten skal bruke KI på en tillitvekkende og ansvarlig måte.

    Omvendt referansesjekk: Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

    Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.


    Offentlig søkerliste. Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.


    Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.

     

    • Företag
      Skatteetaten
    • Ansökningstiden
      30.04.2025
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Anställningsform
      Permanent
    • Bransch
      Direktorater og tilsynsorgan
    • Utbildningskrav
      Påkrevet
    • Arbetserfsrenhet
      Ønskelig
    • Adress
      7030, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
    • Antal befattningar
      1
    • Karriere-kod
      6169356
    • Se här för andra jobb från Skatteetaten