• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    09.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5099, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5095475
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Bli en del av vårt lederteam på Nedre Natland bofellesskap 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester Bergenhus og Årstad er en bydelsomfattende enhet med omtrent 400 årsverk fordelt på 27 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte. Vi leter nå etter deg som lyst til å bidra til vårt fellesskap. 

Er du en engasjert og dyktig leder som er klar for en ny og spennende utfordring? 

Nedre Natland bofellesskap er lokalisert i et eget bygg sentralt på Natland, med 8 leiligheter fordelt på 2 etasjer, i tillegg til fellesområder og uteplass. Boligen har gode personalfasiliteter. Det er gratis parkering, og gode kollektivmuligheter i nærheten

Bofellesskapet har 8 beboere med ulike bistandsbehov. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet opp til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, atferdsutfordringer, autisme, psykiske lidelser og vedtak etter lov om helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9. Beboerne har både 1:1 og 2:1 og 3:1 bemanning, og krever tett oppfølging.

Vi søker nå etter to avdelingsledere som sammen skal lede Nedre Natland bofellesskap. Her vil du som leder få spennende utfordringer, hvor du vil få gode muligheter til å påvirke din egen arbeidshverdag. Avdelingslederne vil samarbeide om den daglige driften i bofellesskapet, og ha personalansvar for hver sin del av personalgruppen. 

Personalgruppen består av omlag 52 årsverk og 100 ansatte, som har bred og variert kompetanse. Vi har et godt faglig miljø som er i utvikling. Våre ansatte er organisert i team, hvor man har fokus på samarbeid og kollegastøtte. Personalgruppen er godt spredt både i alder,  kjønn og kompetanse

    Vi leter nå etter deg som er motivert til å arbeide med ledelse, og som har gode lederegenskaper. Som leder har du relasjonell kompetanse og er opptatt av å skape et godt og trygt arbeidsmiljø, hvor forholdene legges til rette for ivaretakelse av ansatte. Du er faglig og personlig trygg, og har vilje- og  gjennomføringsevne  til å utvikle tjenestene våre fremover. Gjennom læring og utvikling vil du involvere og myndiggjøre de  ansatte i det faglige arbeidet. Det er viktig å ha fokus på HMS- arbeid, i tillegg til å sørge for økonomisk styring slik at ressursene anvendes mest mulig effektivt. 

    Det er viktig for oss å være en trygg, stabil og forutsigbar arbeidsplass som skaper trivsel for både beboere og ansatte. Vi legger vekt på kvalitetssikring, utvikling av gode rutiner og prosedyrer, kompetansebygging og god samhandling i arbeidet med å sikre gode tjenester.

    Stillingen rapporterer til enhetsleder som nærmeste leder, og du inngår i enhetens ledergruppe. Som avdelingsleder vil du og få tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal, økonomi samt andre støttefunksjoner. Arbeidstid er på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke og det er ønskelig med oppstart snarest. 

    Organisasjonen vil gjennomgå en omorganisering i 2023, og endringer vil kunne forekomme

     

    Kvalifikasjoner:

    • Autorisert vernepleier/sykepleier. Annen relevant 3-årig universitets- eller høyskoleutdanning/ grad kan vurderes
    • Ønskelig med videreutdanning i ledelse eller annen relevant utdannelse
    • Erfaring fra rekrutterings- og personalarbeid
    • HMS- kompetanse
    • Erfaring fra turnusplanlegging og kunnskap om aktuelt lov- og avtaleverk er ønskelig 
    • Minimum 2 års ledererfaring fra relevante tjenesteområder
    • Fordel med kjennskap til  kommunens IT- systemer, herunder RS og UBW HR
    • Må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
    • Gode  samarbeids - og kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning
    • Fordel med kjennskap til arbeid og struktur i større organisasjoner
    • Erfaring fra endringsprosesser
    • Erfaring med relasjonsledelse er ønskelig
    • Personlig egnethet er en forutsetning og vil vektlegges særlig

    Personlige egenskaper:

    • Fleksibel med evne til omstilling og nytenkning
    • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere
    • Søker må være handlekraftig, beslutningsdyktig og ha god arbeidskapasitet
    • Evne til å arbeide strukturert for å oppnå virksomhetens mål
    • Du må kunne arbeide godt selvstendig, så vel som i team
    • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
    • Tydelig i kommunikasjon
    • Du jobber aktivt med å bygge og opprettholde tillit
    • Engasjement og motivasjon for arbeid med mennesker vektlegges
    • Være løsningsorientert
    • Bidra til et godt arbeidsmiljø
    • Humor og raushet
    • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
    • Du må være faglig og personlig trygg

    Vi tilbyr:

    • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
    • Mulighet for å påvirke egen arbeidshverdag
    • Høyt faglig nivå
    • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
    • Et godt lederteam som støtteapparat
    • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring 
    • Lønn etter gjeldende tariff
    • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
    • Stillingen er på dagtid, med fleksibel arbeidstid på 37,5 timer i uken
     

    • Bedrift
      Bergen kommune
    • Søknadsfrist
      09.04.2023
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      5099, BERGEN
      BERGEN
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      5095475
    • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
    • Oppdatert 27.03.2023