Ledig stilling

Haugesund kommune

Barnevernspedagog med faglig ansvar

Offentlig forvaltning

Tilrettelagte tjenester gir tjenester etter vedtak hjemlet i helse- og omsorgstjenesteloven; avlastning, støttekontakt og bistand i bolig med heldøgnsbemanning. Virksomheten gir også tjenester som dagtilbud og har ansvar for BPA ordninger. Det er 13 avdelinger i Tilrettelagte tjenester, 11 av disse er boliger i tilknytning til døgnbemannet personalbase. Enheten har også ansvar for et avlastningshjem for barn og ungdom. Avdelingene ligger spredt i hele Haugesund kommune. I Tilrettelagte tjenester er det ca. 400 ansatte, i tillegg til støttekontakter og familieavlastere

Arbeidsoppgaver:

  • Fagansvarlig har ansvar for at avdelingen gir faglig forsvarlige tjenester av god kvalitet i tråd med gjeldende vedtak.
  • Har oversikt på at tjenestene er koordinerte og samordnede
  • Sikrer at avdelingen har riktig kompetanse tilgjengelig i tråd med de tjenestene som ytes
  • Sikrer at vedtak tilknyttet tjenesteytingen evalueres, at tiltaksplaner er oppdaterte og behandles i tråd med lov og forskrift
  • Utarbeider og evaluerer tiltak og faglige planer
  • Gir opplæring, veileder og holder refleksjonsmøter
  • Sikrer at dokumentasjon og journalføring utføres i henhold til gjeldende lov og retningslinjer
  • Deltar i nettverks og utviklingsarbeid i virksomheten for øvrig
  • Kontinuerlig oppfølging av HMS, og prosedyrer
  • Internkontroll, følge opp avvik og foreslå forbedringstiltak
  • Fagansvarlig samarbeider med avdelingsleder og bidrar til at avdelingen har riktig kompetanse og er organisert på en hensiktsmessig måte i forhold til de oppgavene som skal løses.
  • Tett samarbeid med pårørende
  • Stillingen er i direkte miljøarbeid rundt tiltak i barneinstitusjon

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i barnevernspedagogikk
  • Erfaring fra arbeid med barn 
  • Minimum 2 års erfaring fra fagfeltet
  • Ønskelig med veilederkompetanse.
  • Kompetanse til å etablere og oppretteholde konstruktive relasjoner
  • Erfaring med elektroniske arbeidsverktøy og kunne sette seg inn i nye system
  • Norsk er arbeidsspråket i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
  • Søker må ha ordinært førerkort klasse B til biler med manuelt gir.
  • Det er krav om tilfredsstillende politiattest for tilsetting i stillingen 

Personlige egenskaper:

  • Du er ansvarsbevisst, selvstendig og har god planleggingsevne.
  • Du er målrettet, kreativ og omstillingsdyktig.
  • Du har fokus på godt samarbeid med kollegaer, brukere og pårørende.
  • Du liker å jobbe i team og har forståelse for gruppedynamikk, samarbeidsformer og resultatoppnåelse.
  • Du er faglig engasjert og evner å omsette fag til praksis.
  • Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner.
  • Du liker utfordringer og er handlings- og løsningsorientert.
  • Du er opptatt av kvalitet og å sikre at praksis samsvarer med lokale og nasjonale retningslinjer.
  • Du har evne til å skape tillit og gode relasjoner
  • Evne til faglig og etisk refleksjon

Vi tilbyr:

  • 100 % fast stilling, for tiden turnus med ordinære vakter og hver 3. helg
  • Lønn blir fastsatt i henhold til tariff og gjeldene avtaler knyttet til fagansvarlig funksjonen.
  • En utfordrende og spennende jobb i et aktivt arbeidsmiljø, med engasjerte kollegaer
  • En arbeidsplass der det er rom for faglig og personlig utvikling
  • God seniorpolitikk
  • Fokus på kvalitet og HMS-arbeid
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)