• Företag
    Gjerdrum kommune
  • Ansökningstiden
    14.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5902537
  • Se här för andra jobb från Gjerdrum kommune
  • Uppdaterad 01.10.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Gjerdrum kommune

Barnevernskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Gjerdrum kommune søker en engasjert og dyktig barnevernskonsulent.

Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste. Vi søker nemlig deg som ønsker å være med og gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune. Du vil bli en del av et godt lag med engasjerte og kompetente kolleger i og utenfor tjenesten. Vi jobber i tillegg systematisk med kompetanse- og fagutvikling.

I Gjerdrum barneverntjeneste jobber vi kontinuering med forebygging, barns rett til medvirkning og tidlig innsats. Vi ser på oss selv som utviklingsrettet, og jobber systematisk med reformen. Barneverntjenesten er underlagt virksomhet oppvekst, og har i tillegg et tett samarbeid med de andre virksomhetene i kommunen, og de andre barneverntjenestene på Øvre Romerike.

Barneverntjenesten består i dag av fem barnevernskonsulenter, to familieveiledere, en kontorfaglig ansatt, to fagledere og virksomhetsleder for barnevern.
Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i tre team;

  • Mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam
  • Omsorg- og etterverns-team
  • Team for tiltak i familien

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis mastergrad i barnevern eller sosialt arbeid
  • Det er ønskelig med videre- og/eller etterutdanning, i eksempelvis Juss i barnevernfaglig perspektiv, minoritetskompetanse eller relasjonskompetanse.
  • Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
  • God juridisk kunnskap og forståelse
  • Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste vektlegges
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått minimum norskprøve B2, skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper:

  • Du møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
  • Du brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier 
  • Du har fokus på barns beste
  • Du har erfaring fra endringsarbeid i familier 
  • Du kan arbeide selvstendig 
  • Du tenker helhetlig 
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og er fleksibel
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å skape tillit 
  • Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • Du har god kompetanse i brukermedvirkning 
  • Du har førerkort for personbil 
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
  • Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
  • Intern og ekstern veiledning
  • Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan 
  • Et godt og åpent arbeidsmiljø 
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksitid 
  • Lønn etter gjeldende tariff

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne, eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.

 

  • Företag
    Gjerdrum kommune
  • Ansökningstiden
    14.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5902537
  • Se här för andra jobb från Gjerdrum kommune
  • Uppdaterad 01.10.2024