• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5797006
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 27.06.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Barnevernleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Rauma kommune er på utkikk etter en barnevernleder som ønsker å bruke sitt store engasjement for barn, unge og deres familier til å videreutvikle tjenesten i et godt tverrfaglig miljø.

Stilling
100% stilling fast som barnevernleder.

Da vår barnevernleder går over i annen stilling i kommunen søker vi nå hennes etterfølger.

Beskrivelse av arbeidsted 
Tjenesten er organisert i Helse og velferd sammen med Psykososialt team, Nav, Helsestasjon, Friskliv og mestring, Folkehelsekoordinator, Legesenteret og Flyktningetjenesten. Det er 10 ansatte i tjenesten inkludert leder. Kommunen har interkommunal barnevernvakt sammen med kommune i Nordmøre og Romsdal, men inngår ikke i vaktberedskapen der. Vi er i en oppstart med å utvikle oss som BTS/BTI kommune, og her vil barnevernet være en viktig bidragsyter og samarbeidspart.

Kommunal barnevernstjeneste arbeider etter Lov om barnevernstjenester. Dette innebærer arbeid med meldinger og undersøkelser, oppfølging og arbeid med tiltak etter barnevernloven, fosterhjemsarbeid, akuttarbeid og samarbeid med andre tjenester og faggrupper m.m.

Fagfeltet er i kontinuerlig endring og utvikling. Det innebærer evne til å reflektere over egen praksis, men gir også gode læringsmuligheter og en variert hverdag med mange ulike oppgaver.

Arbeidsoppgaver
En barnevernleder er ansvarlig for personalet, økonomistyring og faglige oppgaver.

  • Lederansvar med oppfølging og saksveiledning av medarbeidere
  • Vedtaksmyndighet på barnevernområdet
  • Sikre at barneverntjenesten oppfyller lovkrav
  • Faglig utviklingsarbeid og ansvar for internkontroll
  • Rapportering og statistikkAnsvarlig for utarbeidelsen av den årlige tilstandsrapporten og presentasjonen for kommunestyret
  • HMS-arbeid i avdeling

Kvalifikasjoner

  • Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid
  • Relevant videreutdanning innen barnevern, administrasjon/ledelse og veiledning eller villig til å ta relevant videreutdanning
  • Erfaring fra kommunalt og/eller statlig barnevern
  • Gode digitale ferdigheter
  • God fremstillingsevne på norsk skriftlig og muntlig, minimum nivå B
  • Førerkort klasse B

Det er ønskelig med:

  • Master i barnevern eller annen relevant master
  • Ledererfaring
  • Kjennskap til Teams og Familia

Personlig egnethet

  • Evne til å arbeide selvstendig, i team og tverrfaglig
  • Er tydelig og tilstedeværende
  • Er fleksibel og serviceinnstilt
  • Har gode samarbeidsevner og er omstillingsdyktig
  • Evne til å ta ansvar og oppnå gode resultat
  • Engasjement for faget og er en pådriver for utvikling
  • Bidrar med godt humør og til et godt miljø på arbeidsplassen
  • Evne til å skape tillit, motivere og ha gode kommunikasjonsferdigheter
  • Evne til å tenke helhetlig og jobbe på tvers av fagområder og nivåer
  • Strukturert og systematisk tilnærming til arbeidsoppgaver
  • Nytenkende og løsningsorientert

Vi tilbyr

  • Introduksjonsprogram for nyansatte ledere
  • Tverrfaglige ledersamlinger
  • Entusiastiske og kompetente kollegaer i ledergruppa
  • Unik mulighet til å bidra til fremtidsikring av tjenester
  • En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges jmf. Barnevernsloven § 12-11 første ledd, jf. forskrift om politiattest etter barnevernsloven § 1 og § 5 første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. Politiattesten må ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: https://www.rauma.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/sokerveiledning/ eller personal@rauma.kommune.no. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5797006
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 27.06.2024