• Company
    Siljan kommune
  • Application deadline
    14.02.2021
  • Position function
    Lederstilling
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3748, SILJAN
    SILJAN
    Norway
  • Other workplaces
    Siljan
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3287393
  • Look here for other jobs from Siljan kommune
  • Updated 29.01.2021
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Siljan kommune

Barnevernleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Siljan kommune søker barnevernleder fra 01.05.2021.

Barneverntjenesten står overfor en spennende utvikling med iverksettelse av barnevernreformen fra 2022. Dette er et utstrakt tverrsektorielt samarbeid i kommunen, med nabokommunen og eksterne samarbeidspartnere.

Vi ser etter deg som ønsker å videreutvikle barneverntjenesten sammen med en liten og engasjert ansattgruppe, og i tett samspill med øvrige tjenester i Siljan kommune.

Barneverntjenesten i Siljan er organisert under avdeling oppvekst og består totalt av tre 100% stillinger, og jobber etter generalistmodellen. Siljan er med i den interkommunale barnevernvakta i Telemark.

Stillingen som barnevernleder er delt mellom 40% administrativ ledelse og 60% saksbehandling. Barneverntjenesten er samlokalisert med blant annet PPT og helsestasjon.

Siljan kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver
  • Organisere og forvalte arbeidet med barnevern innenfor forsvarlighetskravet
  • Arbeide strategisk med langsiktige drifts- og utviklingsmål
  • Være aktiv i det tverrsektorielle samarbeidet
  • Planlegge og styre hvordan tjenestens samlede ressurser skal prioriteres og benyttes i henhold til regelverk, budsjett og handlingsrommet
  • Personalansvar for ansatte i barneverntjenesten
  • Planlegge og gjennomføre kompetanseprosesser, både organisasjons- og personalmessig
  • Rekruttere riktig personell, drive personalutvikling og -planlegging
  • Arbeide for å formidle barneverntjenestens viktige rolle og oppgaver på ulike arenaer
  • Dialog og informasjonsflyt til politikere, styringsinstanser og samarbeidspartnere
  • Være med i digitaliseringsarbeidet i kommunen og barneverntjenesten sine tjenester
  • Vilje og evne til å lede utviklings- og forbedringsarbeid i samsvar med kommunens satsinger
  • Delta i kommunalsjefens ledergruppe
Kvalifikasjoner
  • 3 årig helse- eller sosialfaglig utdanning på høgskolenivå, fortrinnsvis barnevernspedagog
  • Ønskelig med videreutdanning innen barnevernledelse og /eller administrasjon og ledelse, eller være villig til å ta dette
  • Erfaring fra arbeid i førstelinjetjenesten i barnevernet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B
  • Det stilles krav til levert og godkjent politiattest før tiltredelse i stillingen
Personlige egenskaper
  • Du må være nysgjerrig, søkende og ha evne til å fremme utvikling og vekst hos ansatte og på tjenestenivå
  • Du må ha evne til å motivere og engasjere medarbeidere til å jobbe mot felles mål
  • Du må være selvstendig og med gode evner til å jobbe fram løsninger i kommunikasjon og samhandling med andre internt og eksternt
  • Fleksibel og ha god arbeidskapasitet
  • Være strukturert med prioriterings- og gjennomføringsevne ifht interne beslutninger, politiske og faglige føringer
  • God evne til å synliggjøre barnevernets behov, innsatsmuligheter og begrensninger
  • Det legges vekt på gode samarbeidsevner, engasjement, robusthet og høy arbeidskapasitet.
  • Du må vise god faglig forståelse og være opptatt av, og evne til å skape gode menneskemøter hvor respekt og raushet står høyt.
  • Personlig egnethet i et ledelsesperspektiv vil bli særlig vektlagt
Vi tilbyr
  • Lønn etter gjeldene avtale
  • Gode lederavtaler
  • Å være del av et godt arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Pensjonsordning i KLP
  • Gode forsikringsordninger
  • Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • Fri bruk av godt utstyrt trimrom

Søknadsfrist: 14.02.2021

Kontaktinformasjon
Torny Strand Moripen,Oppvekstsjef, 47359835, tsm@siljan.kommune.no
Tone Johnsgård,Sekretær oppvekstavdelingen, 97687968, ToneElisabeth.Johnsgard@siljan.kommune.no

 

  • Company
    Siljan kommune
  • Application deadline
    14.02.2021
  • Position function
    Lederstilling
  • Form of employment
    workTime.Heltid
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3748, SILJAN
    SILJAN
    Norway
  • Other workplaces
    Siljan
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    3287393
  • Look here for other jobs from Siljan kommune
  • Updated 29.01.2021