Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Røros kommune

Barnevernkonsulenter, 2 x 100 % vikariat

Kort om stillingene

Vi har ledig to vikariat som barnevernkonsulent ved virksomhet barnevern. Den ene av stillingene er både et vikariat og et engasjement. Stillingene er begge 100 % og har en varighet på et år. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse. 

Om oss

Vi er en interkommunal barneverntjeneste for Holtålen, Røros og Os kommuner, og har til sammen 9,5 årsverk. I fagstillingene har vi ansatt barnevernspedagoger, sosionomer og en jurist. Flere av de ansatte har videreutdanning og etterutdanning. Vi har også en ansatt med kontorfaglig bakgrunn. Vi jobber etter generalistmodellen, men har fordelt arbeidsoppgaver etter erfaring og kompetanse. 

Kvalifikasjoner
  • utdanning som barnevernspedagog eller sosionom
  • ønskelig med relevant videreutdanning
  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • ønskelig med erfaring fra saksbehandling etter lov om barneverntjenester
  • gode dataferdigheter, og en fordel om du har erfaring med fagprogrammet Familia
  • førerkort klasse B
  • personlig egnethet vil bli vektlagt 
Arbeidsoppgaver og ansvar
  • saksbehandling etter lov om barneverntjenester
  • gi barnevernsfaglige råd og veiledning til brukere av tjenesten
  • kartlegging av barns omsorgsbehov
  • igangsetting og oppfølging av tiltak
  • dokumentere arbeidet fortløpende
  • delta i og/eller lede møtevirksomhet både internt og eksternt
  • legge til rette for barns medvirkning
  • ivareta familiens rettsikkerhet og påse at lovkrav overholdes
  • det må påregnes arbeid utover ordinær arbeidstid
Personlige egenskaper
  • være god til å organisere og strukturere deg, samt tåle det akutte
  • trives med å jobbe alene og i team
  • ha svært gode kommunikasjonsevner som skaper trygghet og tillit, og en helhetlig forståelse av arbeidet med barna og deres familier
  • være opptatt av å bidra til et godt arbeidsmiljø
Vi kan tilby
  • godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • lønn etter kvalifikasjoner
  • konkurransedyktig pensjonsordning
  • vi kan være behjelpelig med å finne bolig til tilflyttere

Søknadsfrist: 15. mars

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til virksomhetsleder Nina Hjelle på telefon 99 01 49 43 eller e-postadresse: nina.hjelle@roros.kommune.no.

Før ansettelse må politiattest av nyere dato (maks. tre måneder gammel) fremlegges, jf. barnevernloven § 6-10.

Hvordan søker du?

Røros kommune benytter seg av et elektronisk søknadssystem, les mer om dette på kommunens nettside under «Ledige stillinger». CV og søknad skal fylles ut direkte i systemet, ikke kun legges ved som vedlegg. Relevant dokumentasjon som arbeidsattester, vitnemål o.l. skal legges ved i søknaden. Dersom du ikke har mulighet til å legge ved dokumentasjon elektronisk, ber vi at du tar den med til eventuelt intervju. 

Ved spørsmål om søknadssystemet ta kontakt med HR-konsulent Anna Damps tlf. 48 19 11 47 eller epost: akd@roros.kommune.no

I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan offentliggjøres, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkere vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.

Røros kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.