Detaljer

  • Bedrift
    Skiptvet kommune
  • Søknadsfrist
    27.11.2020
  • Sted:
    SKIPTVET
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SKIPTVET
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3279799
  • Se her for andre jobber fra Skiptvet kommune

Barnevernkonsulent

Kort om stillingen:

Det er ledig 100% fast stilling som saksbehandler i barnevernet fra 1.februar 2021

Beskrivelse:

Stillingen er knyttet til virksomhet oppvekst. Virksomheten består av to skoler, tre barnehager, barnevern, helsestasjon, koordinator for personer med nedsatt funksjonsevne og ungdomsklubb. Barnevernleder har det daglige ansvaret for driften av barneverntjenesten og deres krav og oppgaver. Skiptvet kommune er spesielt opptatt av forebyggende arbeid blandt barn og unge i kommunen. Barneverntjenesten i Skiptvet kommune har fem 100% fagstillinger og merkantil i 80%. Vi jobber etter en generalistmodell, men med noe spesialiserte arbeidsoppgaver. Barneverntjenesten har tett samarbeid med andre enheter i oppvekst. Barneverntjenesten deltar også i et Smart barnevern samarbeid med omkringliggende kommuner. 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling etter lov om barneverntjenester. Vi arbeider etter en generalistmodell. 


Kvalifikasjoner:

  • Helse-/sosialfag på høyskole-/universitetsnivå; fortrinnsvis barnevernpedagog/sosionom
  • Det er ønskelig med erfaring fra førstelinje barnevern
  • Ønskelig med etterutdanning på masternivå og veilederkompetanse i evidensbaserte tiltak
  • God muntlig og skriftelig framstillingsevne
  • God samhandlingskompetanse
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Gjerne erfaring med tverrfaglig samarbeid
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Førerkort

 

Vi tilbyr:

 Et utfordrende og spennende arbeid, tverrfaglighet, et positivt og faglig sterkt arbeidsmiljø, samt gode og engasjerte kollegaer. Fleksibel arbeidstidsordning, noe ettermiddag-/kveldsarbeid må påregnes.

Lønn og vilkår

Arbeidstaker tilsettes i Skipvet kommune på de vilkår som fremgår av gjeldene lover, reglement og tariffavtaler, herunder pliktig medlemskap i KLP. Arbeidstaker må være forberedt på at arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres internt i kommunen.

 

Særskilte krav

Politiattest må leveres ved ansettelse.

 

Vurdering om offentlighet

Jfr. § 25 i Offentleglova forbeholder kommunen seg retten til å vurdere grunnlaget for ønske om unntak fra offentlighet.

 

Søknad sendes

Søknad sendes elektronisk.

Dersom du har problemer med elektronisk innsending, ta kontakt med Servicekontoret på tlf. 69 80 60 00.