Detaljer


Barnevernkonsulent

Mottaks konsulent for akutt og mottaksteam

Arbeidsoppgaver

Seksjons for akutt/mottak har ansvar for mottaks telefonen, alt mottaks arbeidet, meldingsavklaringer, registreringer av meldinger, korte undersøkelser og akuttarbeid. I tillegg har teamet hovedansvar for barneverntjenestens utadrettede arbeid. Teamet består av seksjonsleder og 6 mottaks konsulenter. 

Arbeidsgiver kan til enhver tid bruke styringsretten til å prioritere hvordan tjenestens totale ressurser skal benyttes. 

Kvalifikasjoner
  • 3. årig høyskoleutdanning som barnevernpedagog eller sosionom
  • Det er krav om bred erfaring fra arbeid i 1. linje barnevernsarbeid, og fra akutt og undersøkelse spesielt.
  • Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig 
  • Sertifikat på personbil
  • kunnskap om fagsystemet Familia

Tilfredsstillende politiattest må fremlegges.

Personlige egenskaper
  • God kommunikasjonsevne som skaper trygghet og tillit hos brukere
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig og i gruppe
  • Evne til å se muligheter, ta ansvar og beslutninger
  • Evnen til å kunne arbeide planmessig og strukturert
  • Kunne mestre et høyt arbeidspress og ha evnen til å prioriterer og ta iniativ
  • Evne til rask omstilling fra planlagt arbeid til akutt arbeid
  • Like å representere tjenesten, drive informasjonsarbeid og kursvirksomhet
  • Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet, samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen
Vi tilbyr
  • En veldrevet barneverntjeneste med høyt faglig fokus
  • Seksjonsleder med særskilt fokus på utvikling av kompetanse innen sine særområder
  • God opplæring/oppfølging og spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Veiledning
  • Lønn etter Hovedtariffavtalen
  • Gode pensjons og forsikringsordning
  • Bedrifthelsetjeneste
  • Aktivt bedriftidrettslag