Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
27.11.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1346, GJETTUM
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
2259215Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 26.11.2019
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Barnevernkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
100 % stilling i turnus
Stillingen er plassert i avdeling barnevernvakt, mottak og akutt. Det er en turnusstilling med arbeid hver 4. helg. Hver 8. uke inngår man i bakvaktsordningen på natt fra mandag til mandag.
På dagtid er vi lokalisert i barneverntjenestens lokaler i Brynsveien 88 a på Gjettum. Arbeidsoppgavene er knyttet til mottaksarbeid, avklaring av meldinger, konsultasjoner til barneverntjenesten, betjene barneverntjenestens mottakstelefon, bistand inn i andre avdelinger ved hendelsesstyrte oppgaver og utadrettet virksomhet rettet mot kommunens samarbeidspartnere.
På kveld og helg er vi lokalisert på politihuset i Sandvika, der barnevernvakten har egne lokaler. Vi er en interkommunal barnevernvakt som betjener Asker og Bærum kommune. Arbeidsoppgavene er knyttet til bistand der barn, unge og deres familier trenger hjelp i akutte situasjoner og kriser. Barnevernvakten utfører også kontrolloppdrag for barneverntjenesten og gir råd og veiledning til barn, unge, familier og samarbeidspartnere. Vi svarer også på den landsdekkende alarmtelefonen 116 111.
• Gjennomføre samtaler og konfliktløsninger
• Råd og veiledning til barn og familier
• Bistå samarbeidspartnere
• Rapportering, skrive vedtak
• Inngå i barneverntjenestens mottaksteam og interkommunale barnevernvakt
• Informasjonsvirksomhet overfor samarbeidspartnere
• Erfaring fra barnevernets førstelinjetjeneste er påkrevet
• Erfaring fra barnevernvakt er ønskelig og vektlegges
• Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
• Førerkort klasse B
Relevant videreutdanning vektlegges
• evner å skaffe deg oversikt, og jobbe strukturert og planmessig i komplekse situasjoner
• har god rolleforståelse
• jobber godt både selvstendig og i team
• evner å reflektere over situasjonene du står i
• har stor arbeidskapasitet
• har svært gode samarbeidsevner
Personlig egnethet vektlegges. Av hensyn til personalgruppens sammensetning oppfordres menn til å søke
• Et arbeidssted som tør satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget og arbeider strategisk og systematisk med kontinuerlig kvalitetsutvikling
• En arbeidsplass som er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på trygt og godt arbeidsmiljø
• Kompetanseutviklingsstipend
• Offentlig tjenestepensjonsordning
• Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
• Attester og vitnemål tas med til eventuelt intervju
• Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
• Gyldig politiattest iht. § 6-10 Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
• Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
27.11.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1346, GJETTUM
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
2259215Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 26.11.2019